Premiul de excelență pentru promovarea muncii și creativității românești

 

O Gală despre și cu raspundere/Mămăliga poate fi o alegere artistică

Chiar dacă în aceste zile căutăm în amintiri cuvântul “eveniment”, chiar dacă ne sperie numai  ideea organizării unor activități cu și despre mulți oameni, iată că Gala de Excelență și Performanță s-a ținut, cu eleganță, bun gust, măsură și decență absolută, cu respectarea condițiilor de distanțare socială, în minunatul spațiu de la Casa Vlăsia, Snagov.

Adela Diaconu, harnică și devotata jurnalistă care cunoaște cel mai bine geneza și evoluția acestui eveniment de sărbătorire a performerilor în diverse domenii, a făcut un pariu cu ea însăși. Și l-a câștigat. A reușit să organizeze editia a Xa, în condiții de top, chiar dacă lucrurile s-au desfășurat într-un cadru restrâns. Au fost prezente personalități din diverse domenii, oameni care nu se dau la o parte când e vorba să muncească pentru a face bine celorlalți, pentru a promova inovația, pentru a îmbrăca România în util și frumos.

Premianții ediției aniversare au fost provocați de Gianina Corondan, și ea printre premianții devotați muncii și creativității românilor, să răspundă la o întrebare simplă: “Ce preferi să cumperi de la români?” și credem că fiecare din noi ar trebui să se oprească o clipă să se gândească la asta. Poate cumpărăm automat, poate suntem perfect conștienți când alegem anumite produse românești și nu altele, poate nu o facem deloc. Dar credem că e de bun augur să rostim măcar un nume, să-l dăm mai departe, să folosească și altora. Un nume. Dar noi știm că-s multe nume,  branduri românești de calitate care au făcut sau abia pornesc să facă istorie. Fie că e vorba de brânza neaoșă, numai bună pentru mămăliga, fie  de creații vestimentare rafinate, haute-couture, care fac să clipească admirativ și cele mai sofisticate gene. Am avut parte de răspunsuri inedite de la câțiva din  premianții ediției: Dana Savuica, Helmut Duckadam, Catalin Botezatu, Adela Diaconu, Ludmila Jalo, Alina Ionescu.

E un început.  A conștientiza că-ți place să cumperi și din preajma ta. Că ți-este bine și drag să cumperi de la ai tăi. De la cei care-s de-un neam cu tine. Care îți oferă, pe lângă o calitate de la care nu abdici și o energie unică, o căldură aparte, o duioșie care nu se poate măsura. Pe care o simți. E ca mâna nevăzută a mamei, a tatei, a bunicului, a mătușii, a străbunicii tale, pe care o simți mângâindu-ți sufletul.Și nouă, celor de la YOKKO, de la designeri până la croitorese, de la șoferi până la magazioneri, de ce să nu recunoaștem, ne saltă inima de bucurie când auzim numele brandului nostru în preferințele românilor. E o onoare. Cum, au ales să cumpere de la noi, sunt mulțumiți, poartă cu încredere și caută să-și reînnoiască garderoba tot de la noi?  Înseamnă că e bine, suntem pe drumul cel bun. Înseamnă că atenția noastră la detalii nu a rămas neobservată. Înseamnă că dragostea noastră pentru ceea ce facem a ajuns la ei.

Dar dacă, în loc de un nume preferat vor spune două, trei, poate chiar toate? Cum va arăta România în clipa aceea? Intuim cum. Strălucitoare și mai ales, respectabilă.

 

Apropo, voi ce preferați să cumpărați de la români? Puteți da 3 nume?

 

Foto și film: Marius Tudose

Tu ce parere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *