Good To Wear (este sloganul)
Suntem un brand de fashion ce dezvolta si creeaza fiecare colectie urmand pasii unui proces elaborat si colaborativ. Rezultatul nostru final nu este despre status, imagine sau prestigiu. Este despre TINE – deoarece hainele ar trebui sa te INSPIRE sa te simti in maniera in care iti doresti tu sa te simti: Relaxata, Increzatoare, Sarcastica, Vesela, Entuziasta.
Ne mandrim ca facem parte din industria autohtona de moda; tintim sa o ajutam sa creasca. Prin urmare, sustinem comunitatea lucrand impreuna cu alte branduri locale de fiecare data cand putem – de la furnizori la productie.
Cautam, descoperim si selectam cu rabdare si atentie fiecare material ce urmeaza a fi inclus in procesul de design. Investim timp in a face produsele confortabile si impecabile atat la exterior, cat si la interior.
Fiecare culoare, fiecare textura, fiecare detaliu conteaza – caci hainele ar trebui sa se simta GOOD TO WEAR.
Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro
G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?
A: Ce interesant sună “meseria” de designer vestimentar. În prezent, sunt un cumul de meserii rezultate din căutări și adaptări specifice vieții. Însă, la design am ajuns prin prisma școlilor pe care le-am urmat, Arhitectură și Modă. Una m-a trimis către alta și s-au intercalat perfect.
G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?
A: Văd produsele mele ca fiind (retro) futuriste și fun. Îndrăznețe. Multă culoare și asocieri de texturi foarte diferite ce ambalează un deconstructivism, aproape, paradoxal de cuminte.
G: Cum este o zi împlinită pentru tine?
A: În prezent, ziua în care reușesc să realizez tot ce îmi propun în liniște și pace, este una implinită. Totuși, diversitatea e cireașa de pe tort.
G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?
A: Colaborarea cu scenograful Iuliana Vilsan a fost un vis îndeplinit. Prima data s-a întâmplat pentru spectacolul Reveria de la Circul Metropolitan, în cadrul căruia am creat hamuri pentru toți artiștii acrobați. Este magic să îți vezi creațiile în contexte artistice, dătătoare de emoții profunde. Ca parte dintr-un întreg.
G: Care este portretul clientului tău?
A: În esență, un portret surrealist. Complexitate, absurd, sinceritate/transparenta, fragilitate, curaj, liberă exprimare.
G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?
A: Interesul pentru produsele de design a crescut foarte mult în ultimii ani. Bineînțeles, mi-ar plăcea să nu mai fie, în continuare, monopolizata de mass-market și să se încetinească nevoia de a consuma multe produse cu valabilitate scurta, dar e un process, un ciclu care va duce unde trebuie. Cred că solutia este să existe mai multe asocieri, colaborări între branduri și designeri independenți, indiferent de forma. Ceea ce face și YOKKO.
G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?
A: Românii au început să își dorească ceva “made in Romania” în ideea în care vor să se diferențieze, să fie unici, să cumpere piese pe care să nu le aiba toată lumea, dar sunt sceptici cu privire la calitatea sau rezistența în timp a produsului. În perspectiva străinilor, designul de modă est european a devenit ceva excentric și cool.
G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?
A: Din fericire, această carantină a venit intr-un moment în care aveam nevoie să fac o pauză, să mă desprind, să dau un refresh, decizie pe care nu aș fi putut-o accepta altfel, probabil.
G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?
A: Mi-ar plăcea să trezească zâmbete si să amorțească stări mai puțin plăcute. Ca apoi, să se provoace și să se intrebe “cum ar fi să probez acel outfit?”. Aș mai adăuga mesaje de speranță, veselie. Invitații la joacă.
G: Cum va arăta lumea modei în viitor?
A: Am o imagine în care oamenii stau în apps și își creează propriile piese dintr-o varietate de tipare. A inceput deja, pe alocuri, și cred că acolo vom ajunge. Un custom-made digitalizat.