Absolventa a Universitatii de Arte Bucuresti, am lansat propriul Brand in 2007 la Pret A Porter Paris.
Au urmat evenimente internationale ca Barcelona Bridal Week, Pure London, In Fashion TelAviv cat si evenimente nationale.
In urma acestora, creatiile Florentina Giol se regasesc la Paris, Londra, Athena , Amsterdam si nu in ultimul rand Romania
Fiecare colectie are o poveste in spate. De a lungul timpului m am inspirat din arta, arhitectura, natura chiar si muzica. Pornind de fiecare data de la tendintele noului sezon combinate cu starile mele sufletesti am transformat o floare in structuri geometrice, un dans al pasarii flamingo in tinute vibrante, un detaliu din arhitectura gaudiana intr o intreaga colectie.
Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro
G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?
F: Absolventa a Universitatii de Arte București, am lansat propriul Brand în 2007 la Pret A Porter Paris.
Au urmat evenimente internaționale ca Barcelona Bridal Week, Pure London, In Fashion TelAviv cât și evenimente naționale.
În urma acestora, creațiile Florentina Giol se regăsesc la Paris, Londra, Athena, Amsterdam și nu în ultimul rând România.
G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?
F: Fiecare piesă vestimentară se naște de la o idee. Așternută pe hârtie, prinde contur. De aici pornește povestea ei. Tiparul, materialul, accesoriile, croiul, culoarea, modul de confecționare dar și finisajele și cel mai important, ceea ce transmite la final sunt cele care determină succesul unei creații vestimentare.
Prefer minimalismul si monocromia. Fiecare designer are amprenta lui asupra creațiilor sale. Important este sa fii tu dar în același timp să ai în vedere și tendințele din sezonul respectiv.
Ne dezvoltăm și creștem cu o viteza amețitoare. Stilul rămâne...influențele se simt.
G: Cum este o zi împlinită pentru tine?
F: O zi implinită este împletită cu satisfacții profesionale și bucurii sufletești alături de familie și oameni dragi.
G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?
F: Toate sunt importante. Nu pot alege una. Fiecare treaptă a fost importantă în dezvoltarea mea profesională.
G: Care este portretul clientului tău?
F: Este femeia zilelor noastre . Cea care printre multitudinea de lucruri de făcut, reușeste să se gândească la ceea ce este ea cu adevărat, să se bucure de frumos.
G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?
F: În primul rând să interacționăm noi designerii, să ne unim și să avem proiecte comune.
G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?
F: Românii apreciază și caută creații Made in România. Sunt mulți informați de tendințele momentului și achiziționează ținute originale ale designerilor români. Cei străini sunt mai rezervați la început.
G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?
F: Carantina ne-a afectat inevitabil pe toți cumva. Nu a fost usor. Toți conștientizăm că va fi în continuare o perioadă grea și trebuie să găsim soluții de moment cu planificări pe termen scurt.
G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?
F: Vitrina YOKKO este din punctul meu de vedere o carte deschisă designerilor români. Cei care o vizitează ar trebui să simtă puterea noastră creativă, dorința de a îmbrăca ținutele noastre și de a le purta cu drag.