Creațiile sunt expuse în vitrina magazinului din Cluj: Str. Ștefan Octavian Iosif 1-3 (Intrarea prin Str. Regele Ferdinand).
Articole blog:
- https://amoresin.ro/cum-a-inceput-povestea-amo-resin/
- https://amoresin.ro/povestea-amo-resin-inspiratie-motivatie-curaj/
- https://amoresin.ro/valorile-noastre-si-cum-ne-ghideaza-acestea/
Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro
G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?
M: Sunt inginer chimist de profesie. În timp ce studiam la Facultatea de Inginerie din Trento, Italia, am participat la un workshop de rășină al unui artist handmade din Verona. A fost ca o revelație pentru mine – am descoperit acest material nou și versatil care a început să mă fascineze, iar de acolo, pasiunea mea pentru chimie și experiment a început să se împletească armonios cu emoția frumosului transpus în obiect și să se transforme, peste ani, în ceea ce reprezintă astăzi AMO.RESIN.
G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?
M: Bijuteriile AMO.RESIN sunt concepute ca o completare firească a unicității fiecărei persoane care le poartă, ca un mediu de exprimare a personalității vibrante, a bogăției de trăiri și emoții. Fiecare piesă este creată în întregime manual și este imposibil de reprodus întocmai. Se detașează și ies în evidență prin eleganță și îndrăzneală condimentate cu mister, prin culori vii și reflexii puternice, strălucitoare, ce se adaptează la lumina ambientală schimbându-și culoarea în funcție de intensitatea, unghiul și tipul luminii.
G: Cum este o zi împlinită pentru tine?
M: Mă simt împlinită la sfârșitul unei zile în care am reușit să realizez tot ce mi-am propus. Aici mă refer la munca administrativă care face parte din activitatea de zi cu zi a fiecărui antreprenor, la partea mult mai plăcută a procesului creativ propriu-zis în care concep și realizez bijuterii în atelier, dar mai ales la feedback-ul pozitiv din partea clienților – nu există ceva mai motivațional pentru un artist decât aprecierea celor care se bucură de rezultatul muncii sale.
G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?
M: Bijuteriile AMO.RESIN sunt pentru și despre oamenii care aleg să le poarte, să le dăruiască viață, să le facă parte din întregul lor. Din acest punct de vedere, sunt foarte norocoasă să mă bucur de reușite mari de fiecare dată când primesc mesaje de apreciere și mulțumire, când reușesc să adaug strălucire unui eveniment important din viața cuiva, când clienții mulțumiți revin pentru a-și completa colecția de bijuterii, când îmi oferă încrederea lor.
G: Care este portretul clientului tău?
M: În ultimii ani, participând la o mulțime de evenimente dedicate creatorilor și interacționând cu publicul de acolo dar și din magazinul nostru online, am reușit să-mi conturez o imagine a clientului AMO.RESIN: este o persoană încrezătoare, curajoasă, cu o personalitate efervescentă, memorabilă, deschisă către nou, către experiment, către a primi în viața sa frumosul, emoția și, foarte important, calitatea. Este clientul consumator de affordable luxury: practic, pragmatic, cu un sistem de valori bine conturat.
G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?
M: Piața de design ar trebui să fie un mediu de educație estetică și de promovare a sustenabilității, autenticității și artiștilor locali. Sunt foarte multe exemple de bune practici pe piața internațională care pot fi preluate și implementate și la noi, pe plan local. Atunci când publicul își cunoaște artiștii, creatorii, designerii locali, când se familiarizează cu munca lor și o integrează în stilul propriu, este încurajat și sentimentul de apartenență la cultura din care fac parte, se creează comunități puternice.
G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?
M: Mă bucură să văd în ultimii ani și pe piața din România mai mult interes pentru creațiile artiștilor și designerilor locali, nu știu dacă am depășit deja stadiul de început timid, dar știu că suntem aproape. Societatea noastră a fost supusă unui proces foarte lung de adaptare la valorile și trendurile internaționale, dar cred că perspectivele sunt bune. Pe străini îi văd cumva mai deschiși către explorarea particularităților unor culturi locale, specifice țărilor pe care le vizitează sau doresc să le cunoască mai bine.
G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?
M: A fost, cu siguranță, o provocare. Brusc, totul a devenit foarte diferit de ce știam înainte și am fost în situația de a ne adapta rapid unor circumstațe noi și total neașteptate. Am păstrat o parte din activitate la atelier, iar partea de comunicare și interacțiune am mutat-o în online. Nu a fost ușor, s-au anulat o mulțime de evenimente pentru creatori, oamenii și-au reevaluat prioritățile, iar vânzările au avut de suferit. Cu toate că nu am întrerupt niciodată comunicarea online cu clienții, nu a fost același „împreună” pe care îl iubim. Acum, lucrurile încep să-și revină ușor și încercăm să privim în viitor cu optimism.
G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?
M: „Wow!”, mi-ar plăcea să spună „wow”! Este o reacție pe care am primit-o de multe ori participând la evenimente de profil cu bijuteriile AMO.RESIN, iar sentimentul minunat pe care îl trăiesc în acele momente este ceea ce mă ajută să merg mai departe, ceea ce îmi permite să știu că munca mea face o diferență. Surprindere, curiozitate, inspirație, sete de viață, zâmbete, bucurie – asta îmi doresc să simtă oamenii când văd produsele mele.
G: Cum va arăta lumea modei în viitor?
M: Mi-ar plăcea să văd cum lumea fast-fashion de astăzi migrează către un viitor ancorat mai mult în valori, bazat pe încurajarea pasiunii, a autenticității, a perfecționării continui, a curajului în exprimare și pe aprecierea calității. Publicul devine din ce în ce mai educat în ceea ce privește designul și moda, mai îndrăzneț în exprimare, mai selectiv în alegerea elementelor de stil și mai interesat de cultivarea unicității personale – sunt semne bune ale unui viitor promițător în lumea modei.