Din dragoste si respect fata de portul popular romanesc, DACOS by Leo Gherasim, lanseaza brand-ul ETHNOS, Bijuterii Traditionale Romanesti. Bijuteriile sunt faurite din inox si piele naturala, avand ca inspiratie motivele traditionale etnice din toate zonele etnografice ale Romaniei. Sunt unice ca design si pot asorta orice tinuta vestimentara, oferindu-i stralucire si accent. Versatilitatea acestora, pot impodobi o ie sau o tinuta de seara pentru un eveniment aparte, dandu-le pretiozitate. Bijuteriile sunt lucrate numai pe comanda, avand un caracter emotional aparte, in serie limitata si exclusivista.
Articole blog:
- https://www.caleavictoriei.ro/design/fashion/dacos-jewelry-fashion-bijuterii-cu-inspiratie-dacica-adaptate-tendintelor-contemporane/
- https://filarmonicaploiesti.ro/concert/inspiratii-stramosesti-25-septembrie-2020/
- https://lisandrulisandru.wordpress.com/2020/09/07/inspiratii-stramosesti-spectacol-tematic-inceputul-unui-vis/
Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro
G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?
L: Sunt de profesie graphic-designer, industrial-designer și designer de bijuterii. Am absolvit Liceul de Arte Nicolae Tonitza în anul 1987 și licențiat în graphic-design în 1994, în cadrul secției de design al Academiei de Artă N. Grigorescu (UNARTE).
G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?
L: Din dragoste față de valorile naționale, am creat două mărci de bijuterii, făurite din inox, executate la comandă. Colecția DACOS, care are ca inspirație simbolurile geto-dacice cât și neolitice ale vechilor noastre culturi și colecția ETHNOS, care are ca inspirație simbolurile etnografice, tradițional-arhaice, ale portului nostru popular.
G: Cum este o zi împlinită pentru tine?
L: O zi împlinită este atunci când creațiile mele sunt căutate și comandate de către un client, iar la finalul zilei, acesta își face un selfie, se posteaza pe facebook cu bijuteriile create de mine și îmi mulțumește public. Atunci înteleg că munca și talentul meu, au sens.
G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?
L: Am avut multe reușite în domeniul design-ului, dar prima reușită nu o s-o uit niciodată. In 1990 s-a organizat pe întreaga Academie de Arte, un concurs de creație de poster, pentru primul meci de Cupa Davis, dintre România și Anglia. Au participat toate secțiile din Academie. Am avut norocul să fiu fericitul câștigător, ca posterul meu să fie ales și tipărit pentru un asemenea eveniment de marcă. De atunci a încetul totul...
G: Care este portretul clientului tău?
L: Legat de cele două mărci de bijuterii, DACOS și ETHNOS, mă adresez în momentul de față cu preponderență doamnelor, cu vârste cuprinse între 30-35 de ani și 60+, cu educație aleasă și cu venituri peste mediu, îndragostită de valorile naționale și de tradițiile poporului român.
G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?
L: Sunt necesare noi forme de exprimare, poate neconvenționale, unde designerii să-și poată etala și comercializa produsele. Iată, magazinul YOKKO, oferă posibilitatea de a expune creațiile unor designeri români, cât și de a-i face pe aceștia cunoscuți publicului larg. Este o inițiativă salutară și respectabilă. Generând și alte companii asemenea oportunități, vor ajuta ca designul românesc să fie cunoscut nu numai pe piața autohtonă, cât și internațională.
G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?
L: Pe zi ce trece, constat cu surprindere că românii încep să caute produse "made in Romania" și nu doar artizanale. Încurajând vânzările, susțin tradițiile pentru a fi duse mai departe de către meșteșugarii autohtoni. Străinii caută aceste produse, mai mult decat un simplu suvenir desuet. Important este ca informația despre aceste produse să ajungă la ei. Este o problemă de marketing și comunicare în același timp.
G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?
L: În această perioadă de carantină, am lansat cele două mărci DACOS și ETHNOS. A fost extrem de greu în a-mi promova creațiile și ulterior a le comercializa. Prioritățile clientelor au fost din păcate cu totul altele.
G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?
L: "WOW!" Asta-i reacția pe care mi-o doresc. Deși sunt bijuterii de inspirație arhaică, sunt create în tendințele contemporane, ușor de asortat oricarei ținute fie ea mai tradițională sau clasică, teatrală sau elegantă, casual sau modernă, pentru orice vârstă sau ocazie.
Sunt bijuterii masive care spun o "poveste" și care te pun în valoare.
Sunt unice ca design, având un caracter exclusivist și emoțional, de apartenență la valorile naționale.
G: Cum va arăta lumea modei în viitor?
L: Este greu de spus și de prezis. Sunt marii designeri care crează trend-ul acelui an și designeri de avangardă care nu țin cont de stiluri, experimentând continuu, venind cu idei din ce în ce mai trăsnite și neconvenționale. Sunt stiluri vintage/old care revin în actualitate, adaptate noilor cerințe... și tot așa... Cred că vom deveni ușor, ușor cyborgi... Suntem accesorizați din ce în ce mai mult cu tehnologie electronică: de la ochelari la căști, ceasuri, brățări și telefoane mobile. Această recuzită face parte deja din stilul nostru de viață, completându-ne ținutele high-tech...
Este doar o viziune...