Creațiile sunt expuse în vitrina magazinului din Cluj: Str. Ștefan Octavian Iosif 1-3 (Intrarea prin Str. Regele Ferdinand).

Andra Handaric, a absolvit un BA în design vestimentar la Universitatea Westminster-Londra, după ce a câștigat o bursă de studii oferită de IED Barcelona.
Studiile anterioare la Universitatea de Artă și Design Cluj Napoca și Ecole Supérieure d'studii la Art et design Saint Etienne-Franta i-au trezit interesul în explorarea granițelor dintre arta și modă. În urma studiilor a făcut un internship în studio-ul Gareth Pugh din Londra, unde și-a dezvoltat universul creativ ca asistent al designerului.
La întoarcerea în țară și-a lansat propriul brand, ANDRAHANDARICstudio, iar în prezent are un studio/shorwoom în Cluj Napoca, unde dezvolta colectii limitate de ready-to-wear, dar si proiecte experimentale care implica diverse medii de exprimare.
"Black Clothes, White Souls" este filosofia în jurul căreia se construiește universul creativ al brandului, care explorează haina ca obiect cu multiple valențe, născut la convergența dintre conceptual și funcțional, dintre organic și minimalist, tradițional și contemporan.

Adresă Studio: str.Napoca 12

ANDRAHANDARICstudio

Andra Handaric

  0769449714

  @andrahandaricstudio

  ANDRAHANDARIC

  www.andrahandaric.com

ANDRAHANDARICstudio

by Andra Handaric

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?

A: Specializarea mă recomandă ca designer de modă, cred însă că meseria pe care o desfășor momentan în cadrul brandului ANDRAHANDARICstudio își extinde granițele către multe alte meserii, în speță croitor, manager, one man show. :)

G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?

A: Cred că hainele pe care le creez, se nasc la confluența dintre auster și versatil, iar ceea ce le face recognoscibile este în mare măsură această estetică auster-minimalistă și tranformabilitatea fiecărei piese, ceea ce lasă purtătorul să dea fiecărei piese o valență proprie.

G: Cum este o zi împlinită pentru tine?

A: O zi cu soare e o zi împlinită!

G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?

A: Probabil cel mai impresionant a fost să-mi văd creațiile într-o prezentare la Muzeul Guggenheim din Bilbao.

G: Care este portretul clientului tău?

A: Clienții brandului sunt deobicei oameni cu căutări care transcend sfera modei per se, oameni care au curajul să fie autentici și care transmit asta prin ceea ce manifestă, implicit prin alegerile ca și consumatori de modă, cultură, artă, stil de viață.

G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?

A: Cred că aspirația supremă în ceea ce privește moda în prezent se concentrează în jurul sustenabilității și al circulatității, pe scurt mi-ar plăcea să fac parte dintr-un sistem în care cele două să devină repere prioritare, în fața consumului de masă, asta presupunând probabil că la nivel național, să ne îndreptăm către brandurile locale.

G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?

A: Cred că e un trend ascendent, după cum spuneam mai devreme, ca românii să aprecieze produsele “made in Romania”, iar străinii sunt cu cațiva pași înaintea noastră în ceea ce privește consumul local.

G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?

A: Carantina a fost un timp prielnic pentru analiză și reflecție asupra ceea ce am făcut bine și ce nu, atât ca individ, cât și ca designer și membru al acestei societăți. În fața acestui neașteptat episod, am făcut o pauză în producția colecțiilor și am început să regândesc modul în care aș vrea să mă raportez la o posibilă lume viitoare, ca om, designer, brand. Momentan suntem în reorganizarea companiei, dezvoltarea unui canal de vânzare online și alte câteva proiecte adiacente. Cred că deși a fost un eveniment zguduitor pentru întreaga lume, pandemia a venit cu multe oportunități de îmbunătățire atât la nivel personal, cât și la nivel profesional și global.

G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?

A: Îmi place să mă las surprinsă de reacțiile celor care văd pentru prima dată rezultatul muncii mele și să las acest schimb să se întâmple nepervertit de așteptări presetate.

G: Cum va arăta lumea modei în viitor?

A: Sper mai puțin dăunătoare mediului, mai consistentă, mai aproape de meșteșug.

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future