Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro
G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?
L: Am absolvit facultatea de Arte și Design, secția modă, în Timișoara, urmată de studiile masterale în același domeniu în cadrul Universității Naționale de Arte din București. Pasiunea mea pentru modă a început încă din perioada studiilor gimnaziale
G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?
L: Produsele realizate de mine sunt minimaliste, fără bariere ale vârstei, căutând să se integreze personalității purtătorului. Fiecare colecție este o încercare de a construi piese versatile pe care le poți integra în garderoba ta, fără a urmări tendințe. Elementul comun al fiecărei colecții este multifuncționalitatea și piese care se pot adapta cu viitoarele colecții.
G: Cum este o zi împlinită pentru tine?
L: O zi împlinită este o zi în care pun în practică o idee care mă preocupă. Soluții noi și lucruri care se leagă în moduri inedite, uneori reușind să rămân surprinsă de direcția în care evolueaza ideile.
G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?
L: Cea mai mare reușită este depășirea granițelor internațional, expunerea în cadrul târgurilor, Pure London, Eunic Pop and shop, Bruxelle și prezența pe scena din Atlanta în cadrul evenimentului Atlanta Fashion Showcase.
G: Care este portretul clientului tău?
L: Nu aș putea spune că am un tipar sau portret al clientului. Îmi place să descopar alături de acesta noi laturi ale personalității sale și să lăsam creativitatea să ne conducă.
G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?
L: În momentul de față, industria modei trece printr-o etapă de reinventare, ceea ce poate aduce o nouă perspectivă asupra lucrurilor. Ceea ce mi-aș dori să lase în urmă această etape, este încrederea în brandurile mici și dorința de autenticitate.
G: În ce măsură apreciază romanii ceva “made in Romania”? Dar străinii?
L: Publicul român a dezvoltat o afinitate pentru susținerea producției locale, în aceste momente încrederea și suportul devenind chiar esențiale pentru a supraviețui provocărilor aduse de magazinele mass-market. Chiar dacă prețurile finale ale produselor semnate de designerii români sunt mult mai accesibile de către clienții străini, în ultimii ani raportul calitate/preț a devenit un criteriu bine stabilit în selecția publicului, înțelegând valoarea obiectelor și costul real.
G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?
L: Carantina, ne-a afectat pe toți și va aduce după sine un lanț de schimbări, unele poate chiar benefice. Personal am redus nivelul de producție, am facut colecții cu număr limitat și am preferat să lucrez mai mult în baza comenzilor. Întreaga activitate s-a restrâns și am încercat să mut activitatea pe online.
G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?
L: În aceste moment în care publicul consumator de design din România trăiește într-o melancolie a târgurilor de specialitate, Vitrina YOKKO, este un prilej bun de interacțiune dintre public și creator.
G: Cum va arăta lumea modei în viitor?
L: În ceea ce privește viitorul acestui domeniu consider că lucrurile vor intra pe o traiectorie ușor ascendenta mai ales în ceea ce privește calitatea și creativitate.