Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro
G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?
L: De când mă știu, am fost veșnic îndrăgostită de tot ce înseamnă încălțăminte. Mi-a plăcut să-mi cumpăr pantofi (cui nu-i place, nu-i așa?), dar am fost fascinată și de modul în care se confecționează.
Nu de puține ori, copil fiind, am stricat pantofi de-ai mamei, pentru a vedea modul în care sunt făcuți. Dacă aș fi trăit în alte vremuri, mi-ar fi plăcut să fiu creatoare de pantofi la curtea regelui.
Ani buni, vreo 14, am lucrat în domeniul juridic ca avocat, fiind absolventă de Drept. Niciodată, n-am simțit însă că fac ceea ce-mi place. Visul de a deveni creatoarea de pantofi a regelui nu-mi dădea pace.
După multe frământări, am decis să-mi urmez visul și am început să fac pași, timid, pentru a intra în fascinanta lume a pantofilor. La început am vândut, apoi, ca o evoluție firească, am pus pe picioare, cu pasiune, un boutique de creație, Liv’Shoes.
G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?
L: Noi facem facem pantofi cu suflet si personalitate. Așa ne place nouă să spunem și credem că doamnele care cumpără de la noi au simțit asta. Punem preț pe calitatea materialelor și mai ales pe design. Vrem ca toate clientele noastre să se simtă unice, special, atunci când se încalță de la Liv’Shoes. Și cred ca ne-a reușit asta, având în vedere feedbackul pe care l-am primit pănă acum.
Facem pantofi doar din piele de cea mai bună calitate, pentru că picioarele doamnelor merită să fie răsfățate, nu-i așa? Și căutăm să le accesorizăm în ton cu cele mai recente tendințe.
G: Cum este o zi împlinită pentru tine?
L: Dacă văd acel zâmbet discret, plin de satisfacție, al unei doamne atunci când încalță pantofii de la Liv’Shoes, știu că ziua mea n-a trecut degeaba. Știu cât de important este pentru o doamnă să se simtă comod, dar în același timp să fie și în trend, ne folosim toată imaginația și inspirația pentru a le satisface cele mai înalte exigențe. Simt că încet, încet, am devenit creatoare de pantofi de la curtea regelui, asta pentru că reginele se încalță de la Liv’Shoes.
G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?
L: Faptul că am avut șansa să învăț de la unii dintre cei mai buni designeri la nivel global. Am făcut Școala de modă Artcademy Fashion Business School, cu specializare la Paris. Am stat o perioadă în capital Franței și am făcut stagii de practică alături de profesori renumiti în domeniu, care sunt în același timp reprezentanți ai unor companii precum Louis Vuitton,Gucci, Balengiaga, Chanel, Guy Laroche, Armani, Nina Ricci, Yves Rocher, Chantelle, Celio, Etam, Galeries Lafayette.
G: Care este portretul clientului tău?
L: Se spune că o femeia obișnuită se îndrăgostește de șapte ori pe an; de șase ori este vorba despre pantofi. Acesta este cea mai bună descriere a portretului clientelor noastre.
G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?
L: O întrebare la care aș răspunde simplu: fără universul uman lipsit de profunzime. Altfel spus fără kitschuri.
G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?
L: A fost o perioadă de reflecție. O perioadă care ne-a stimulat creativitatea în materie de administrare a afacerii. Am avut răgazul să mă documentez mai bine în ceea ce privește noile tendințe, să citesc mult despre istoria pantofilor (dacă nu știm istorie, nu putem avea viitor), să caut soluții pentru a ne reinventa. Nu vă ascund că am creat și modele noi, despre care nu vă pot spune încă nimic. Totul la momentul potrivit.
G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?
L: Aș vrea ca lumea să spună iată în sfârșit am găsit pantofii cu suflet și personalitate pe care-i căutam de-o viață. În sfârșit i-am găsit!
G: Cum va arăta lumea modei în viitor?
L: Sper să depășim zona asta a consumerismului care ne-a depersonalizat. Mi-ar plăcea ca primele trei criterii în modă să fie: calitate, calitate, calitate.