Creațiile sunt expuse în vitrina magazinului din Cluj: Str. Ștefan Octavian Iosif 1-3 (Intrarea prin Str. Regele Ferdinand).
Differenzial Kraft este atelierul de Arts&Crafts unde sunt realizate accesorii alternative din lemn și alte materiale.
Produsele reprezintă viziunea practică asupra aspectelor diverse prin care lemnul și alte materiale poat fi tratate calitativ și prietenos.
Sunt produse variate din lemn, debitate și gravate în serii mici sau lucrate intergral manual, unicat.
Fiecare piesă este finisată cu mare grijă pentru detaliu. Atenția și acuratețea produselor, de asemenea, relevă respectul față de utilizator.
Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro
G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?
L: Sunt un mix de architect și scenograf dar mai mult artist J. Am ajuns foarte repede la design, la design-ul de obiect. Am studiat din clasa a V-a Arte (ceramică, textile, sculptură, pictură, liceu-arhitectură). Am continuat facultatea de arhitectură și de scenografie în București. Am lucrat în proiectare și în scenografie de teatru și film și în tot acest timp am continuat să meșteresc din ce în ce mai mult cu ce aveam la îndemână, obiecte cu întrebuințări diverse (obiecte decorative, accesorii purtabile, ace de păr, boluri textile, lumânări din foiță de ceară, cărți de bibliotecă, măști din fașă gipsată, și altele).
În tot acest timp, am găsit un nume pentru activitatea mea și am considerat că Differerenzial Kraft este modalitatea practică și imediată de a mă exprimă. Am început să creez accesorii cu gândul că acestea ar putea să încurajeze ieșirea din superficialitate și anonimat.
G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?
L: Pot fi purtate de oricine, pentru că nu țin cont de vârstă, sunt create să inspire atitudini pozitive și să stimuleze zâmbetul, bunăvoința și bucuria. Accesoriile Differenzial Kraft sunt o combinație concretă a cunoștințelor și îndemânărilor teoretice și practice într-o concepție creativă. Sunt produse făcute cu drag și sunt foarte variate, colorate și vesele.
G: Cum este o zi împlinită pentru tine?
L: O zi împlinită începe cu gândul la Dumnezeu, se continuă cu munca în atelier întreruptă în intervale scurte de “viața la țară”. Pentru o zi împlinită cu adevarat este neaparat de adăugat un interval scurt de cercetare “ochiometrică” plus câteva intervenții practice asupra evoluției colecției de cactuși și plante suculente. Acesta ar fi cel mai scurt rezumat posibil al unei zile împlinite, însă, fiecare zi e diferită, cu activități diferite, de aceea îmi doresc să găsesc împlinirea în fiecare zi sub diverse forme.
G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?
L: Instalația colectivă: “ Dreamcatcher” în cadrul Porți Deschise UNATC, o consider o reușită majoră, o împlinire a unui mesaj complex și fain cu o echipă absolut fantastică. Consider o reușită și colaborarea în cadrul “Noaptea Creatorilor și Designerilor de Produs”, din Cluj, aici am avut ocazia și plăcerea să fac un studiu mai amplu asupra modului de a pune în context, în atmosferă, designul accesoriilor prezentate.
G: Care este portretul clientului tău?
L: Portretul clientului meu este omul relaxat, vesel și conștient de lumea înconjurătoare. Cel care înțelege un produs peste prețiozitate și ambalaj și care are inima deschisă spre a dărui.
G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?
L: Mie îmi place cum se dezvoltă piața de design național, mi se pare foarte faină ideea de interdisciplinaritate care s-a conturat intens în ultimii ani. A vedea produse de design care trec peste granițele disciplinare, adaugă abordari diverse și mult mai complexe. Cred că designul, fie el național sau internațional, trebuie să fie implicat în trebuințele celor din jur, să fie un liant între generații și un aliat al oamenilor, indiferent de granițele fizice.
G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?
L: Românii au început să înțeleagă că “made in Romania” nu înseamnă numai Vlad Țepeș și Miorița, am inceput să apreciem obiectele, accesorile și creațiile de actualitate. Lucrurile stau așa, din pacate, doar în centrele urbane ale țării.
În ultimii ani am observat intenții și știu mulți colegi din generația mea care s-au inspirat și continuă să culeagă sugestii din moștenirea folclorică chiar dacă în momentul de față, în orașele mici, comune, localitățile, sate, această abordare a produselor de design “made in Romania” este neglijabilă. Oricum lucrurile se înbunătățesc de la an la an, părerea mea.
Străinii sunt receptivi, chiar foarte receptivi, câteodată chiar mă minunez de cât timp își alocă să studieze standul, expoziția, doar ca să fie siguri că au făcut alegerea potrivită. Sunt real interesați.
G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?
L: Carantina a fost un concediu bine venit dar și un moment foarte important de introspecție. Felul în care mi-a afectat munca, știu că se va vedea de acum înainte. Opțiunile nu s-au limitat, așa cum s-ar părea , din contră, cred că perioada acesta ne-a solicitat pe toți ce-i care iubim designul și suntem în căutarea armoniei să ne dorim mai bine, mai frumos.
G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?
L: Made my day! a.k.a Mi-a înveselit ziua!
Reacția ar fi super să fie un zâmbet plin de bună-dispoziție.
G: Cum va arăta lumea modei în viitor?
L: Păi, cred că tot repetăm lucrurile, că ne place sau nu, știm cu toții că asta se întâmplă în intervale diferite de timp. Ar fi grozav să apara idei proaspete!