Motto: „Imaginația este mai importantă decât erudiția”

Ionela Barna

Ionela Barna Design

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


G: Cum ai ajuns la design?

I: Uitându-mă înapoi în trecutul meu, nu a existat nici un moment în care eu să nu am o legatură strânsă cu arta. Dar dacă ar fi să aleg un moment decisiv pentru începutul carierei mele ca designer a fost atunci când am luat decizia de a îmi demonstra mie și persoanelor din jurul meu abordarea mea explozivă și creativă ca designer iar restul este istorie.

G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele? Ce materiale preferi?

I: Identitate și prețiozitate vizuală.
Dezvoltând conceptul “femeii puternice”, o femeie careia opinia sa despre sine este singura și cea mai importantă, a fost motivul perfect prin care eu ca și designer m-am desoperit pe mine și am transpus ego-ul meu alternativ în colectie.
Purtătorul acestor ținute este un personaj Femme Fatale fiind reprezentată în cultura vizuală contemporană prin prezența mitului personal.
Combinația dintre proporții, detalii expresive, hibridizarea și înjumătățirea formelor, siluete îndraznețe care sunt relevante pentru garderoba contemporană.
Factorul dominant este dat de combinația dintre materialele strălucitoare, reflectorizante sau cele din paiete, care reflectă dualitatea femeii și prezenta ego-ului,  cu forme puternice cu un aer feminin elegant și îndrazneț.

G: Cum este o zi împlinită profesional pentru tine?

I: O zi împlinită profesinal pentru mine este atunci când ajung la finalul proiectului actual, îmbrățișând greșelile ca făcând parte din procesul artistic.
Momentul creației este aproape divin pentru mine, îl prețuiesc de fiecare dată, iar în timpul proiectului mă surprind mai mereu cu zâmbetul pe buze, vizualizând deja în viitor finalitatea produsului și cât de mult îmi va plăcea.

G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?

I: Cea mai mare reușită a mea pe plan professional de până acum a fost momentul în care am terminat studiile universitare și am gândit, iar mai apoi transpus, o colecție cap-coadă care a fost prezentată și apreciată pe podium.
Acest demers a adus la suprafață creativitatea mea ca și designer român și am putut lua parte la proiecte mari pe care mereu le-am dorit cum ar fi deschiderea față de public prin prezentari de modă (Gala UAD); participarea cu colecția la evenimente de modă, concursuri de modă (Be Creative, V-for Vintage, Cluj Design Days); și apariția în reviste (Cosmopolitan); shootinguri și vidoclipuri musicale ale artiștilor romani (Alexandra Stan).

G: Care este portretul clientului tău?

I: Portretul clientului meu este o persoană creativă, asumată, cu o pesonalitate puternică și cu un simț al esteticului foarte bine definit. Cineva care este în pas cu moda dar nu uită să aprecieze și trecutul ei.

G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?

I: Consider că avem toate resursele și ideile necesare pentru a schimba piața design-ului într-o manieră sustenabilă. În acelaș timp mi-ar plăcea ca piața de modă pe plan național să fie mai dezinvoltă și cu mai mult curaj. Apreciez foarte mult inițiativa YOKKO și evenimentele pe care le pun la dispoziție designerilor români.

G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?

I: Creativitatea nemărginită a designerilor români este un lucru apreciat de oamenii din domeniul modei și al artei, din păcate nu toți români sunt conșienți de acest lucru, pentru ei tot ce înseamna brand străin cu un nume sonor, magazine mass market cu prețuri mici este preferat și adorat prin simplul fapt că este mult mai cunoscut iar asta pentru ei înseamnă calitate și superioritate.
Moda adevarată este defapt un produs de calitate care este durabil în timp iar din păcate nu toți oamenii înțeleg valoarea produselor “made in România”.

G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?

I: Perioada carantinei pentru mine a fost o perioadă de reculegere creativă, de aprofundare a identități mele artistice. Am simțit-o ca pe un moment în care pot să creez eu cu mine fară să fiu distrasă de lucrurile și evenimentele din jurul meu cum ar fi viața socială.

G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?

I: Mi-aș dori ca lumea să reacționeze într-un mod pozitiv vitrinei YOKKO, să aprecieze munca designerilor români, să își scoată telefoanele din buzunare și să se mândrească pe rețelele sociale cu artiști și designeri care își expun produsele și parte din viețile lor.

G: Cum va arăta lumea modei în viitor?

I: Incertă. Lucrurile se schimbă foarte repede și ușor în lumea modei, tot ce este nou astăzi este atât de învechit maine. Cred totuși că tehnologia v-a avea un rol foarte important în crearea și glorificarea ținutelor de modă. În acelaș timp sunt sigură că moda și creatori de modă nu se vor lăsa niciodată mai prejos în rândul tehnologiei și vom continua să creăm piese de modă inovatoare dar într-un mod sustenabil.
În acelaș timp sper să dispară din vocabularul iubitorilor de modă expresia “nu ai voie”. Ba da, ai voie. Îndraznește!
Dar dacă m-aș lăsa dusă de latura mea fictivă și creativă, aș spune că, încă trăiesc sub impresia că atunci când v-a veni apocalipsa zombie vom purta ce vom găsi printre mormanele de gunoaie, un produs Gucci ss/2025 cu cele mai puține pete de sânge.

G: Poți trăi din design vestimentar?

I: Da și nu. Sunt la început de drum. Întrebați-mă din nou anul viitor.

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future