Provocative nu este doar un brand de haine, este o poveste, despre fiecare femeie in parte. Mai mult decat sa te imbrace, hainele trebuie sa te defineasca pentru ca, de cele mai multe ori pot spune mai multe despre noi decat o facem in cuvinte.
Din dragoste pentru modă, pasiune pentru frumos și pentru că e o provocare să fii femeie în zilele noastre dar atât de minunat în același timp, am creat brandul Provocative by Raluca Constantin.
Plecand de la ideea ca fiecare femeie poate fi atragatoare daca poarta hainele adecvate, Provocative a pornit ca un concept custom made lucrand cu silueta si personalitatea fiecarei femei in parte si se adreseaza femeilor care doresc sa se evidentieze si prin ceea ce poarta.
Piesele provocative ofera incredere in sine prin mascarea defectelor siluetei, liniile clasice imbinate cu cele moderne si elementele contrastante creeaza produse cu un design inedit si iesite din tipare.
Materialele folosite sunt fibre naturale de cea mai buna calitatea iar croielile folosite transforma piesele in haine versatile si atemporale pe care orice femeie ar trebuie sa le aiba in garderoba.

Provocative

by Raluca Constantin

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


G: Cum ai ajuns la design?

R: Sunt pasionată de moda și frumos de mic copil iar în liceu am început să-mi confecționez singură ținutele de ieșit în oraș pentru că îmi plăcea să mă diferențiez de toți ceilalți. Acum apoximativ 6 ani de zile am decis să renunț la ce făceam până atunci și să-mi urmez visul. Am studiat design și proiectare vestimentară și am hotărât să-mi las creativitatea să zburde. Îmi iubesc meseria și oamenii cu care lucrez. Mă inspiră și caut frumosul în tot ce mă înconjoară, mă îndrăgostesc de materiale, texturi, forme și cred în terapia prin culoare.

G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?

R: Produsele mele nu sunt doar niște haine, ele sunt povești, reprezintă stări și emoții și spun ceva despre femeia care le poartă. Sunt piese atemporale, versatile, cu un design inedit, creat după tipologii de siluete, confecționate în cea mai mare parte din țesături naturale.
Linii clasice îmbinate cu detalii moderne, elemente contrastante, putere, fluiditate și multă feminitate.

G: Cum este o zi împlinită (profesional) pentru tine?

R: O zi împlinită este o zi cu cliente fericite, în care pot să inspir cât mai multe femei să se redescopere și să capete încredere în ele și frumusețea lor. Fericirea și sclipirea din ochii lor atunci când își probează rochița mult dorită, este pentru mine împlinirea supremă.

G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?

R: Crearea de piese atemporale și versatile care poti fi purtate în nenumarate situații și combinații și care, sunt piese de bază în garderoba oricarei femei moderne.
Reușitele mele sunt zilnice și se traduc în încrederea pe care reușesc să le-o ofer femeilor prin hainele pe care le creez pentru ele.

G: Care este portretul clientului tău?

R: Femeia Provocative este o femeie modernă, autentică, asumată, curajoasă, activă, careia nu îi este frică să iasă în evidența și care își dorește să se diferențieze și prin ceea ce poartă. O femeie care apreciază calitatea și nu cantitatea și care știe că detaliile fac diferența.

G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?

R: Pe plan național mi-ar plăcea ca oamenii să aprecieze mult mai mult designul românesc și să înțeleagă că made in romania nu înseamnă de proastă calitate ci creativitate și unicitate, să se renunțe la consumerismul excesiv și să aleagă calitatea, înțelegând importanța sustenabilității și ideea de slow fashion.
Pe plan internațional îmi doresc revenirea feminității în modă și modificarea valorilor superficiale.

G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?

R: Made in Romania până acum ceva timp, cu mici excepții, era considerat ieftin și de proasta calitate. În ultimii ani lucrurile s-au mai schimbat și calitatea se regăseste în multe produse și branduri românești. Oamenii au început să fie interesați de produse autentice, unicat sau serii limitate și să-și dorească să cumpere de la branduri locale.
Străinii, în schimb, au apreciat și apreciază în continuare produsele românești, creativitatea, calitatea și autenticitatea lor.

G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?

R: Carantina a fost ca un test de anduranță care mi-a testat limitele personale dar și antreprenoriale. Pentru că activitatea mea era reprezentata în proporție de 90% de custom made, vânzările au scăzut la 0 în primele doua săptămâni și am fost nevoită să găsesc rapid soluții și să mă reinventez. Am conceput o colecție în serie limitată cu prețuri adaptate pentru online, o colectie capsulă de kimono-uri și piese de purtat în casă și am dezvoltat workshop-uri creative și inspiraționale pentru femei.
Orice lucru rău are și o parte bună și depinde de fiecare să o hrănească în așa fel încât să iasă ceva constructiv.

G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?

R: Mi-ar plăcea ca oamenii să se reîndrăgostească de designul românesc iar femeile să-și redescopere feminitatea. Să descopere piese surprinzatoare, alăturări inedite de texturi și forme și să realizeze că avem cu ce ne mândri și că designul românesc trebuie apreciat și susținut într-o măsură mult mai mare.
Aș crea o vitrină ca o garderobă a unei femei moderne, formată numai din piese versatile și multifuncționale ale designerilor români. Aș adăuga poveste și aș surprinde prin exagerări.

G: Cum va arăta lumea modei în viitor?

R: Cred ca ne îndreptăm, în viitorul îndepartat, spre o lume a modei minimalistă, plină de uniforme ale societății, în care indivizii își vor pierde identitatea și vor îmbrăca haine doar ca idee de apartenență la un grup sau clasă socială.

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future