Introvert este un brand aflat la inceput de drum, dar visat indelung.
Inființat în anul 2019 în București, România, Introvert își propune să aducă pe piața din România, si nu numai, o gamă restrânsă de produse high quality, cu precădere produse vestimentare de exterior, având adesea ca sursă de inspirație portul masculin. Detaliile și liniile clasice masculine sunt inserate într-o manieră care să onoreze silueta feminină.
Introvert este un concept, este o stare, dar mai ales reprezintă omul din spatele brandului în încercarea sa de a comunica și de a se descoperi, dezvăluindu-și fiecare pas înainte și fiecare moment de vulnerabilitate prin propriile creații.
Brandul a luat naștere din dragostea pentru calitate și unicitate dar și ca un protest împotriva consumerismului. De aceea realizăm colecții cu un număr limitat de articole, tailor made, care împărtășesc pasiunea noastră pentru detalii. Aceste detalii au rolul de a prelungi perioada de viață a produsului, de a-l însufleți cu personalitate și mai ales de a-ți dezvălui frânturi din propria poveste la fiecare purtare.
Obiectivul nostru este să realizăm piese vestimentare unice, cu un design versatil, capabil să transceadă orice trend sau sezon, astfel încât să îl poți adapta la propriul tău stil odată cu trecerea timpului.
În viziunea noastră, orice articol de îmbrăcăminte ar trebui să prindă viață atunci când îl porți, povestea lui ar trebui sa se îmbine cu povestea ta, și să îți dea acea stare de confort și de bine cu tine însuți .
Introvert nu e doar un brand, e o stare, o atitudine, pe care propria ta personalitate o modeleaza.
Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro
G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?
C: Dintotdeauna am avut o înclinație către toate formele de exprimare artistică, experimentând de-a lungul timpului de la desen, pictură, muzică, până la design. Calea către designul vestimentar a pornit de la o vârstă destul de fragedă, dar s-a concretizat în perioada liceului când am avut oportunitatea să vizitez Universitatea de Arte București de Ziua porților deschise. În perioada aceea știam că vreau să lucrez într-un domeniu artistic, însă nu știam exact care. Expozițiile și lucrările studenților de la secția de modă m-au impresionat și m-au determinat să îmi doresc să fac și eu același lucru. De atunci am înțeles că acesta este drumul meu, ca dovadă că doi ani mai târziu, după terminarea liceului, am pășit în curtea facultății în calitate de studentă la secția Modă. După ce am absolvit în 2016, am lucrat ca și ucenic la diverse ateliere din București. Acest lucru m-a ajutat să evoluez și să îmi sporesc cunoștințele în croitorie.
Cu timpul am început să visez la ideea de a-mi creea ceva propriu, care îmi aparține și care mă reprezintă. Astfel, am început să clădesc pas cu pas propriile viziuni și idei care s-au materializat în 2019 în brandul Introvert. Este un proiect la început de drum de care mă simt foarte mândră și care este într-o continuă dezvoltare.
G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?
C: Introvert se axează mai mult pe produse vestimentare de exterior care se inspiră și împrumută detalii din portul masculin. Ne-am dorit să ne focusăm pe o categorie restrânsă de produse din dorința de a ne perfecționa pe un lucru și de a știi că îl facem cel mai bine. Suntem o echipă mică, dar cu toții împărtășim aceleași aspirații când realizăm un produs: durabilitate, versatilitate și unicitate. Toate produsele noastre sunt realizate tailor made, într-un număr limitat, pentru a asigura cele de mai sus, iar resturile de materiale nu le aruncăm, ci le folosim pentru viitoare proiecte pentru a reduce deșeurile. Știm că detaliile fac diferența. Prin ele ne străduim să oferim calitatea, dar și un strop de personalitate produsului.
G: Cum este o zi împlinită pentru tine?
C: O zi în care am bifat tot ce mi-am propus și pe care pot să o împărtășesc cu familia la cină, o zi în care reușesc să îmi păstrez o stare pozitivă până la culcare.
G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?
C: Am fost implicată de-a lungul timpului în diverse proiecte, însă cea mai mare satisfacție pe care am avut-o a fost la lansarea Introvert.
Pe de altă parte, am același sentiment la finalizarea fiecărui produs și onorarea fiecărei comenzi.
G: Care este portretul clientului tău?
C: Introvert se adresează tuturor femeilor care își doresc în garderoba lor un produs unic și versatil, care se poate adapta oricărui stil. Fie că trebuie să meargă la birou, la o întalnire, la cumpărături, la un eveniment special, sau toate acestea în aceași zi. Clienta noastră are un program activ, de aceea este în căutarea unui produs în care să se simtă confortabil și încrezătoare în propria persoană atunci când îl poartă. De asemenea, vrea să se simtă specială și unică și își dorește un produs realizat ca pentru ea.Probabil că i s-a mai întâmplat să fie îmbrăcată la fel ca alte persoane și evită să mai cumpere de la branduri consacrate. Intenționează să investească într-o garderobă mai mică, dar "smart"și să aleagă mult mai conștient.
G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?
C: Mi-aș dori mai multă deschidere din partea românilor de a descoperi designul românesc și de a cumpăra local. Cât la nivel global, mi-aș dori să dispară conceptul de fast-fashion și impactul distructiv pe care îl are asupra mediului.
G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?
C: Cred că străinii au o deschidere mult mai mare, însă observ o schimbare încurajatoare și din partea românilor de a aprecia produsele locale.
G: Cum ți-a fost în carantina? În ce fel a afectat munca ta de designer?
C: Nu pot spune că mi-a fost ușor. Mi-a fost amânată lansarea următoarei colecții, însă tot acest timp l-am investit în dezvoltarea personală și pentru a învăța lucruri noi și de a duce la capăt diverse lucruri începute și tot amânate.
G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?
C: Oamenii sunt prea ocupați și în permanență grăbiți. Mi-aș dori ca vitrina YOKKO să le răpească măcar o clipă privirile de pe ecranul smartphone-ului și să se bucure de frumos.
G: Cum va arăta lumea modei în viitor?
C: Inovatoare, cu siguranță! Sper că și mai sustenabilă. Există designeri în întreaga lume care experimentează și creează deja "produse ale viitorului": veșminte care interacționează cu mediul, materiale crescute din microorganisme, piese imprimate 3D,etc.