DALB este un brand românesc premium de design vestimentar, ale cărui creații aduc o nouă definiție a luxului - un lux care se bazează pe alegeri și procese etice. Fie că este o rochie delicată sau un look de cocktail, o ținută DALB devine întotdeauna un adevarat început de conversație. Pe scurt, DALB este sinonim cu puțină magie în dulapul tău, piese feminine care te fac să strălucești și vor rezista toată viața în garderoba ta!

DALB

by Mihaela Dulgheru

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?

M: Sunt economist cu dublu masterat, în tranzacții internaționale și integrare europeană, motiv pentru care background-ul meu profesional este în sfera consultanței în managementul proiectelor strategice cu finanțare externă, în Europa Centrală și de Est. La design vestimentar am ajuns din dorința de a-mi construi un proiect propriu, care să împace pregătirea mea economică cu o latură mai ‘artistică’, nou descoperită în timpul perioadei de maternitate.

G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?

M: Hainele pe care le creez sunt feminine și delicate, atemporale prin stilul clasic adus în actualitate, realizate cu o mare atenție la materiale și detaliile de execuție, așa încât să poată fi purtate sezon după sezon, fără teamă că se vor demoda sau deteriora.

G: Cum este o zi împlinită pentru tine?

M: O zi în care o femeie se înseninează și zâmbește când se vede îmbrăcată cu una dintre creațiile mele.

G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?

M: Fiecare etapă pe care am traversat-o a fost pentru mine o reușită, întrucât acest domeniu a fost unul cu totul nou pentru mine, nu am avut o experiență prealabilă și totul a fost construit prin  ‘learning-by-doing’. Dacă e să stau bine să mă gândesc, momentul în care hainele mele au trecut oceanul a fost totuși un punct culminant, în care mi-am reconfirmat cumva că sunt pe drumul cel bun.

G: Care este portretul clientului tău?

M: Pe principiul ‘cine se aseamană, se adună’, femeile care îmi cumpără hainele au un sistem de valori asemanator mie: femei active, dar care nu vor să aleagă între practic și feminin, care cumpără haine ca pe o investiție pe termen lung și care nu sunt supuse neapărat trendurilor și impulsurilor de moment, ci aleg informat și cu grijă față pentru viitor.

G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?

M: Mai puțin influențată de trenduri, mai preocupată de calitate decât de cantitate, cu mai mare grijă pentru ce se ascunde în spatele fiecarui brand.

G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?

M: Aș înclina să răspund că românii apreciază produsele românești, doar că alegerea hainelor este un act extrem de subiectiv, în care intervin de multe ori argumente care țin de notorietatea brandului respectiv, iar aici este dificil pentru un brand românesc să concureze cu marile branduri internaționale. În ceea ce privește străinii, există un segment important care caută produse realizate în serii mici care să le satisfacă dorința de unicitate.

G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?

M: A fost o pauză forțată, intr-un început de an care se anunță cel mai bun de până acum, cu proiecte și colaborari noi și extrem de interesante. Deci nu a fost și nu este încă bine deloc.

G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?

M: ‘Vreau să port rochia asta, cu accesoriul ăsta și pantofii aceia!’, asta mi-ar plăcea să aud.

G: Cum va arăta lumea modei în viitor?

M: Este foarte greu de prevăzut viitorul, după cum ne-a arătat chiar experiența ultimelor luni. Sunt însă evidențe câteva tendințe: o mai mare preocupare pentru sustenabilitate, creșterea preferinței consumatorilor către branduri locale, etice, o creștere a comerțului online și a vânzărilor directe către consumatorul final (în defavoarea sistemului classic buyers-resellers).

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future