Lyria este brandul premium de accesorii pictate manual, unde fiecare accesoriu crează o experiență! O poveste. Povestea ta pictată.
Fiecare femeie are nevoie de un strop de strălucire zilnică. În gențile și accesoriile Lyria îți vei regăsi personalitatea prin poveștile pictate manual pe piele naturală.
Armina Popeanu, fondatoarea brandului Lryia, arhitect de profesie, concepe și crează cu emoție din 2014, adresându-se prin fiecare accesoriu Lyria femeilor cu un stil propriu, femeilor care vor să întoarcă toate privirile și asortează fiecărei ținute un zâmbet natural.
Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro
G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?
A: Salut, sunt Armina Popeanu, mintea creativă din spatele Lyria.
Sunt arhitect de profesie, specializată în design de interior cu o mare pasiune pentru culori.
Design-ul de accesorii a venit natural atunci când am terminat arhitectura, mi-am transformat pasiunea de a personaliza genți din piele naturală în business, feedback-ul pieței a fost unul pozitiv, așa că am continuat.
G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?
A: Accesoriile Lyria sunt produse premium, manufacturate din piele naturală de cea mai bună calitate, în fabrici din România. Toate sunt pictate manual cu pensula, cu vopseluri speciale pentru piele naturală și fixate cu lacuri anti-intemperii.
Poveștile pictate sunt concepute pentru mai multe tipuri de clienți: Doamne romantice, visătoare, artiste, cele care vor mereu ceva nou, cele care iubesc călătoriile sau cele care doresc o poveste unică 100% personalizată pentru ele.
G: Cum este o zi împlinită pentru tine?
A: Clienți fericiți, povești noi și interesante, doamne Lyria încântate, poze cu #happyclients și proiecte noi.
G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?
A: Proiectele de design la târgurile de piele din Milano și Las Vegas.
G: Care este portretul clientului tău?
A: Clienta Lyria – este femeia între 35 si 55 ani, din mediul urban, activă, cu un stil vestimentar bine definit, care vrea să iasă din anonimat, și își completează ținutele cu accesorii unice.
Este interesată de design, caută mereu experiențe noi, fiind ea însăși în continuă dezvoltare.
G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?
A: Direcția pieței este una bună, în România în ultimii ani s-au format mai mulți designeri cu viziuni noi și interesante. Pe de-o parte mai multe competiții de design susținute de către branduri ar încuraja creativitatea, pe de altă parte cred cu tărie că e nevoie de mai multă educație antreprenorială, astfel încât designerii să înțeleagă cui se adresează, care e costul lor de a produce, care e prețul pe care clientul lor îl poate plăti pentru piesele respective, etc.
Internațional sunt mult mai multe aspecte, iar experiența de design este una total diferită.
În România este în continuare o mare ruptură în piață: pe de-o parte sunt fabrici care produc diverse piese vestimentare (nu înseamnă că au un brand, o identitate sau creează ceva nou) și designeri care au idei fantastice, dar care rareori pot susține producția pe termen lung sau care înțeleg să își ia partener/coach/etc de business pentru a se dezvolta.
G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?
A: Piața de clienți care apreciază produsele “made in Ro” și înțeleg calitatea produselor și prețul lor este în creștere față de 2014 de când a început povestea Lyria. Trendul este ascendent și direcția bună, dar mai e mult până departe.
Străinii apreciază diferit calitatea unui produs, designul lui și raportul de preț între ele.
G: Cum ți-a fost în carantina? În ce fel a afectat munca ta de designer?
A: Activitatea Lyria a fost suspendată. Abordarea noastră este una sustenabilă. Producem 85% la comandă, iar comenzile au fost livrate dupa 1 iunie. Pe de altă parte atelierele și fabricile cu care lucrăm au fost închise pentru siguranța angajaților și ne bucurăm că a fost așa.
Atenția noastră, a tuturor nu a mai fost îndreptată către genți și e normal, dat fiind că gențile sunt accesoriile pe care le folosești pentru a ieși din casă.
Eu ca arhitect mi-am (re)îndreptat atenția către design interior și proiecte de arhitectură. Personal pentru mine a fost o perioadă bună de a ieși din vârtejul în care eram, de a mă reconecta, de a acorda atenție mai multă altor domenii.
G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?
A: Cred că clienții care vă trec pragul ar trebui să aprecieze deschiderea voastra și să ia exemplu de la voi, să facă la fel în dreptul lor și în domeniul pe care îl pot influența. Ne putem dezvolta cu toții dacă scăpăm de acest sindrom: capra vecinului/ce-o să zică lumea.
G: Cum va arăta lumea modei în viitor?
A: Mă tot întreb și eu în ultimii 2 ani. Pe de-o parte este preocuparea sustenabilă, direcție pentru care piața din România mai are nevoie de multă educație pentru a înțelege cât de nocivă e cu adevărat industria modei la nivel global și de ce piesele vestimentare ar trebui să nu fie ieftine și poate aici contextul actual va ajuta clienții să își îndrepte atenția asupra produselor locale, în defavoarea celor mass-market, pe de altă parte cred că pandemia va schimba obiceiurile de consum ale clienților.