Creațiile sunt expuse în vitrina magazinului din Cluj: Str. Ștefan Octavian Iosif 1-3 (Intrarea prin Str. Regele Ferdinand).

Nurainto Studio a luat naştere, din pasiunea pentru modelaj şi bucuria de a petrece timp în natură. Cu fiecare bijuterie sau obiect pe care îl creez, încerc să transmit oamenilor o fărâmă din originalitatea şi frumuseţea naturii, bogăţia, dar şi fragilitatea ei. Suntem datori să protejăm aceste calităţi, de aceea la realizarea fiecărui obiect am folosit pe cât posibil, materiale eco-friendly.

Alege accesoriile Nurainto Studio şi lasă natura să te inspire!

NURAINTO

Nurainto Dumitrescu

  0748413804

  @nuraintostudio

 nurainto@gmail.com

  NuraintoStudio

NURAINTO

by Nurainto Dumitrescu

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?

N: Am absolvit cursurile Universităţii Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca, Facultatea de Ştiinţa şi Ingineria Mediului, obţinând o diplomă de master în Gestiunea şi Protecţia Mediului. După terminarea facultăţii m-am orientat către acest domeniu, dar pasiunea mea pentru desen şi modelaj, descoperită încă din copilărie şi-a spus cuvântul. Astfel, în urmă cu aproximativ 7 ani am început efectiv să lucrez în industria design-ului şi print-ului şi tot atunci au apărut primele încercări de conturare a brand-ului “Nurainto Studio”. În prezent munca mea se împarte între orele petrecute la imprimerie şi cele dedicate brand-ului meu.

G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?

N: Bijuteriile şi obiectele de decor interior create în atelierul meu, vorbesc despre fragilitatea, delicateţea şi frumuseţea naturii, principala mea sursă de inspiraţie. Este important pentru mine, ca ceea ce creez să aibă un impact cât mai mic asupra mediului, de aceea încerc să folosesc cât de des pot materiale sustenabile: pastă de modelat pe bază de celuloză, culori obţinute din pigmenti naturali, lacuri pe bază de apă, etc .
Aş vrea ca lumea, să se bucure mai mult de natură, să o observe, să o atingă, să-i simtă mirosurile, să o studieze şi să înţeleagă cât de importantă este pentru noi. Şi cât de săracă şi fadă ar fi viaţa noastră fără ea.
Prin ce sunt diferite bijuteriile mele? Sunt pur şi simplu irepetabile, unice prin meşteşug şi emoţie.

G: Cum este o zi împlinită pentru tine?

N: O zi împlinită, este fiecare zi pe care reuşesc să o trăiesc cu atenţie şi implicare, începând cu primele ceasuri ale dimineţii, trecând prin vâltorile amiezii şi ajungând la oboseala plăcută sau apăsătoare din pragul nopţii.

G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?

N: Sincer, nu cred că am avut o “cea mai mare reuşită”, cel puţin nu până acum. Dar m-am bucurat şi am considerat reuşită fiecare clipă de inspiraţie, fiecare satisfacţie pe care am avut-o când am finalizat o bijuterie sau alt obiect, fiecare bucurie a clientului, fiecare învăţătură pe care am tras-o în urma unei greşeli.

G: Care este portretul clientului tău?

N: Clientul meu este omul sensibil, rafinat, educat, omul care înţelege că un obiect lucrat de mână nu apare spontan, cât ai bate din palme, ci este rezultatul unui proces îndelungat de observaţie, acumulare, studiu, emoţie; finalitatea unei succesiuni de încercări, greşeli şi reuşite şi al unei continue perfecţionări.

G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?

N: Mi-ar plăcea să fie o piaţă în care noi artizanii, design-erii, artiştii în general, să ne bucurăm de mai multă înţelegere, susţinere şi promovare din partea instituţiilor responsabile şi din partea organizatorilor de evenimente de profil.

G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?

N: Cred că avem un procent în creştere de români care apreciază ceva “Made in Romania”. Unul dintre motive este şi invazia pe piaţa românească a produselor străine de duzină şi calitate îndoielnică. Vorbeam acum câţiva ani cu un cizmar în vârstă, un om care îşi iubeşte meseria; îmi spunea că: “Acum se fac pantofi care pur şi simplu nu mai pot fi reparaţi, pantofi de unică folosinţă.”
Cumpărătorul din România, începe să-şi dorească frumuseţea şi calitatea pe care produsele o aveau cândva. Cred că acelaşi lucru e valabil şi pentru cumpărătorul străin. Diferenţa dintre ei, este din păcate puterea de cumpărare.

G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?

N: Trebuie să recunosc că în carantină, mie personal, mi-a fost tare bine. Stând la casă, m-am putut bucura în voie de aer, soare şi un mic colţişor de natură şi am avut în sfârşit timp pentru activităţile a căror pondere s-a diminuat de-a lungul anilor: citit şi gătit. De “meşterit”, cum îmi place mie să spun, nu am “meşterit” nimic. Nici nu mi-am propus şi nici nu am simţit nevoia. Pentru mine a fost un timp de acumulare, ale cărui rezultate sper să se vadă în curând.

G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?

N: Mi-ar plăcea să exclame cu bucurie: “Ce lucruri faine sunt în vitrina asta! Hai să intrăm! Sigur vom găsi aici ceea ce căutăm!”
Aş vrea ca acest proiect “Designeri în Vitrina YOKKO” să continue şi să crească pentru că avem mare nevoie de frumos, bun gust şi originalitate în lumea în care trăim. Şi aş vrea să existe mai multe iniţiative de felul acesta.

G: Cum va arăta lumea modei în viitor?

N: Îmi este greu să mă pronunţ. Sper însă, că va fi mult mai responsabilă faţă de resursele naturale, decât este acum. Se ştie foarte bine, că industria textilelor este una foarte poluantă, datorită materialelor sintetice şi a coloranţilor pe care îi foloseşte.

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future