IE Clothing este un brand românesc de articole vestimentare inspirate din portul tradițional, născut în anul 2014 din dorința de a aduce în actualitate valorile și originile culturii românești. Emilia Tudoran și Iulia Ghenea, cofondatoare ale acestui brand, și-au dorit să îmbine pasiunea pentru modă și dragostea pentru tradiție într-un proiect de suflet, care să surprindă și să se concretizeze în piese vestimentare spectaculoase, un melanj între elemente haute couture și de tradiție. În prezent, acestea se pot comanda din magazinul online sau pot fi vizualizate și cumpărate fizic în showroom-ul din București.
Brandul IE Clothing a luat naștere din pasiunea comună pentru modă și dragostea pentru tradiții celor două absolvente ale Universității Naționale de Artă din București. Pasiunea pentru modă și tradiție a început încă din copilărie, Iulia crescând într-o familie care își desfășura activitatea în domeniul confecțiilor, în timp ce Emilia a moștenit talentul, pasiunea pentru desen și dorința de a cunoaște universul creației de la bunicul ei.
„Acest proiect de suflet este modalitatea noastră de a nu lăsa o identitate unică și valoroasă, a unui popor, a neamului nostru, să piară. Încercăm prin viziunea noastră să readucem în garderoba sexului frumos, piese vestimentare unice, parfumate cu eleganță și accesorizate cu o feminitate incurabilă, dar păstrând un aer de tradiție reîncarnată.”
Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro
G: G. Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?
E: Am studiat Artele decorative și mai exact designul vestimentar încă din Liceu, din pasiune pentru desen, am urmat apoi studii de specialitate la Universitatea de Arte Decorative și Design din București, atât licența cât și master, în domeniul designului vestimentar din dorința de a da o altă valență modei românești.
G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?
E: Podusele noastre, inspirate din portul tradițional românesc, ne fac să ne amintim de originile noastre și rădăcinile puternice pe care le avem ca și popor.
Sunt produse gândite pentru orice moment al zilei, atât modele casual ce pot fi purtate într-o zi la birou, la o ieșire în parc într-o zi însorită, sau la un eveniment la care ai fost invitată și vrei să ai o ținută unică, cu personalitate și poveste.
Nu neglijăm nici viitoarele mirese interesate de o petrecere cu tematică tradițională. Pentru ele am creat produse speciale, bogat lucrate cu mărgele și perle, în tonuri de alb-ivoire sau alb cu accente de negru.
Datorită faptului că sunt lucrate cu pasiune, foarte mult manual, cu grijă pentru elementele de croi sau accesorizare, îi crează clientei o emoție plăcută ce îi amintește de o anumita zonă din România vizitată sau de locul natal, de bunici sau străbunici, de o ie sau o fotă primită ca zestre. Toate acestea sunt elemente ce ne definesc stilul și produsele.
G: Cum este o zi împlinită pentru tine?
E: Atunci când mașinile de cusut sunt active, la fel ca și fetele noastre din atelier, când vezi că se crează o strânsă legătură în echipa ta și lucrurile parcă merg singure. Când simți că munca îți este apreciată și îți trec pragul tot mai mulți oameni pasionați de tradiții și bun gust și deasemenea atunci când primești confirmarea că a ajuns coletul la destinație și reacția clientei iți umple sufletul de bucurie.
O zi împlinită este o zi plină cu lucruri mărunte, dar semnificative pentru noi.
G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?
E: Cea mai mare reușita din acest domeniu a fost atunci când am participat la primul concurs de specialitate din România.
Și fără a avea speranțe prea mari, reacția juriului și a publicului referitoare la colecția nostră de debut a fost una încurajatoare și am câștigat locul 1.
Acest lucru determinandu-ne să creeăm o nouă colecție a brandului și să continuăm în această formulă cu direcția tradițională.
G: Care este portretul clientului tău?
E: Oamenii atrași de artă și de tradițiile românești sunt, în special, clienții noștrii. Cei care se regăsesc câtuși de puțin în tot ceea ce înseamnă migala de a lucra manual, de a recunoaște un element tradițional reînterpretat într-o anumită manieră. Pentru a putea să porți produsele IE Clothing, trebuie să ai o anumită atitudine, să ai îndrăzneala de a fi diferit, de a ieși în evidență, de a atrage privirea unei întregi încăperi.
Clientul nostru este o persoană activă, cu o agendă încărcată, atât cu întălniri cu parteneri de afaceri sau ieșiri banale, cât și evenimente de tot felul.
G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?
E: Am fi încântate dacă s-ar dezvolta și mai mult interesul pentru design și modă, mai ales la noi în țară. Și aici ne referim la existența unor cursuri mult mai aprofundate față de tot ce înseamnă modă, design și marketing.
Și mai ales să fie susținute fabricile de țesături locale. Cu o dezvoltare în acest sens, piața de design ar căpăta mai multă încredere și credibilitate și, credem noi, că ar crește și interesul odată cu o dezvoltare durabilă.
Un alt element important ar fi conexiunea cu buyeri din afara țării pentru a putea extinde orizontul vânzărilor la nivel internațional.
G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?
E: Sunt foarte mulți români care apreciază lucrurile de calitate care sunt produse în România. Cu cât primesc mai multă informație de la producator (fie imagini, video sau text), cu atât mai mult realizează că și în România, miza este pentru calitatea înalta oferita clientului.
Când vorbim de straini ne raportăm și la un alt nivel de trai și de cultură. În cazul nostru, am întâlnit foarte mulți clienți români stabiliți în afara granițelor care sunt foarte atrași de produse cu povești în care se regăsesc, așa cum spuneam și mai devreme, putând face astfel abstracție de distanță, apropiindu-se astfel mai mult de tot ce înseamnă România.
G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?
E: Perioada carantinei o considerăm ca un obstacol pe care sperăm să îl trecem cu bine, pentru că încă nu s-a terminat, și va avea un ecou și în viitorul apropiat. Faptul că evenimentele au fost restricționate, amânate sau anulate, au scăzut vânzările în domeniul confecțiilor.
Încercăm să fim flexibile în funcție de direcția în care se îndreaptă economia.
G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?
E: Ne-ar plăcea ca oamenii să vadă și să aprecieze genul acesta de proiecte, să îi atraga diversitatea (prezența a cât mai multor designeri români) și calitatea produselor, să se bucure de faptul că pot găsi atâta informație, într-un singur loc.
Să reacționeze cu interes pentru noile piese expuse în aceste vitrine și să susțină această inițiativă și să vină în sprijinul designului românesc.
G: Cum va arăta lumea modei în viitor?
E: Lumea modei sperăm să fie mai axată pe nevoi, pe studiu și relația cu mediul înconjurător.
Să nu se mai pună atât de mult accentul pe fast fashion, ci pe calitate și durabilitate în timp, pe valori umane și respect față de autenticitate.