Arsene Lucian Alexandru a studiat Modă-Design Vestimentar (licență) și Strategii de Modă și Costum (master) la UNArte București, în cadrul Facultății de Arte Decorative și Design. În prezent își desfășoară activitatea creativă în București. În tot ceea ce face, vorbește despre o libertate, dar una cu un iz romantic modern complex, future forward, dinamică, cu linii de clasic; încearcă să contureze un corp de design cu o identitate contemporană. "De mic am fost atras de obiectele ilustre, ajungând să dezvolt piese în jurul acestora. Cred că a fost o linie naturală."
Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro
G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?
A: De mic am fost atras de obiectele ilustre, ajungând să dezvolt piese în jurul acestora. Cred că a fost o linie naturală. Am încercat să fiu constant în tot ceea ce fac, să am un element central în jurul căruia să orbitez. Probabil de aici a pornit totul, de la "strălucire". Partea de dezvoltare a unei imagini creative, probabil a început cu admiterea la secția Modă-Design Vestimentar la UNArte, unde am dat admitere de două ori (îmi amintesc perfect tematica pentru proba practică: cinci look-uri inspirate de colecția Haider Ackermann Fall 2011 RTW). Aici am terminat și ciclul de master, secția "Strategii de Modă și Costum".
G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?
A: Formele pieselor mele au o structură ușor masculină, a cărei linie curată oferă o tușă de stabilitate și echilibru, iar nota feminină extrasă din detalii dizolvă din duritate și destabilizează această structură, prezentând o formă hibrid. Spontaneitatea joacă un rol important în tot acest proces, probabil fiind influențată și de partea de calitate. Acest raport, masculin/feminin, reprezintă o idee temporală a glamour-ului pe care doresc să-l prezint și conturez. În tot ceea ce fac, vorbesc despre o libertate, dar una cu un iz romantic modern complex, future forward, dinamică, cu linii de clasic; încerc să conturez un corp de design cu o identitate contemporană.
G: Cum este o zi împlinită pentru tine?
A: În agitația ultimilor ani de activitate și mai ales în cadrul acestui timp "comun", am învățat că lucrurile și acțiunile simple sunt liniile de frumos din cotidianul ostenit. Așa că, o zi împlinită (profesional) este una particular de francă
G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?
A: Lucrurile se dezvoltă la fiecare minut și, ca artist, evoluția mi se pare necesară. Aceasta este realizarea cardinală pentru mine: evoluția.
G: Care este portretul clientului tău?
A: Consider că proiectez pentru un caracter care poate susține și dezvolta un dialog între generații, timp și estetică. O fire simplă, naturală, vizuală.
G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?
A: Cu siguranță există un cumul de prea multe gânduri despre un posibil viitor, despre intenții pentru un viitor mai bun dar știm că pentru a scăpa, trebuie să schimbăm și să ne schimbăm.
G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?
A: Îmi doresc ca publicul din România să prezinte și mai mult interes pentru designerii locali, să dezvolte o curiozitate pentru conceptul din spatele proiectelor. Aș vrea să putem discuta despre o poveste a achiziției unei piese, susținută de motive bine conturate, motivate și responsabile. Partea de internațional, un teren de cercetat.
G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?
A: Au fost momente și momente, de la stări de anxietate la stări de stabilitate. Urma să mă organizez cu lansarea unui nou proiect dar momentan este postponed; acum mă gândesc la o cale de mijloc pentru prezentarea acestuia. Fiind un proiect în dezvoltare, suntem o echipă restrânsă: eu, modelierul și un prieten. În cadrul acestei perioade, totul s-a întâmplat via Whatsapp. Am încercat să am o prezență subtilă pe Social Media, am purtat conversații de lungă durată cu prietenii (totul virtual) și m-am bucurat de terasa din curtea interioară a blocului. Am reușit să onorez toate comenzile iar acum sunt într-o perioadă de creație.
G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?
A: Acest proiect este un demers care se adaptează perioadei actuale, unul conturat de linii de tranziție. Fiecare pas fizic/virtual reprezintă un punct de interes pentru public iar noi așteptăm un feedback real, onest și desigur, de echilibru.
G: Cum va arăta lumea modei în viitor?
A: Cuvintele "schimbare" și "adaptare" sunt definitorii pentru această perioadă. Cu siguranță putem discuta despre ajustarea produselor la cerințele consumatorilor (pentru susținerea business-ului), de o posibilă selecție naturală a brand-urilor în funcție de preferințele publicului, de tranziția către online, de colaborări și susținere reciprocă dar eu încerc să mențin totul pe optimism. Sistemul avea nevoie de acest moment de respiro. Rămâne de studiat evoluția lucrurilor. În continuare cred într-o sinteză organică & "good things take time".