La bază stau produsele imprimate manual, colecția actuală cuprinde kimonouri interpretate în diverse forme, în viziunea Oanei Sofron:

- Kimono lung
- Kimono Rochie
- Kimono bluză cu pantaloni lungi sau scurți

Ele pot fi purtate afară sau în casă în funcție de fiecare. Sunt lucrate din bumbac și din in.

Ceva Cu Dichis

Oana Sofron

  0741732797

  @cevacudichis

 cevacudichis@gmail.com

  CevaCuDichis

Oana Sofron

Ceva Cu Dichis

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?

O: Am studiat Finanțe Bănci și apoi am studiat Design vestimentar. Cu materialele mă joc de mică. M-a fascinat dintotdeauna să creez lucruri simple sau să le înfrumusețez. Există de mult pasiunea pentru haine lejere care pot fi purtate în casă sau afara, din materiale simple și culori pastelate. Pe lângă haine, mă pasionează așternuturile de pat și tot ce înseamnă textile pentru casă. De aici am și ajuns la design: din dorința de a mă reîntoarce la simplitate și de a oferi și celorlalți din viziunea mea.

G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?

O: Produsele mele sunt mai mult decât haine, sunt expresii ale vieții, ale naturalului și stării de bine. Colecția de kimonouri se cheamă Meraki Kimono - ceea ce traduce prin a face ceva cu suflet, creativitate sau iubire, a pune ceva din mine în munca mea. 
Sunt produse unisex și pot fi purtate de fiecare persoană așa cum simte: spre exemplu eu am un Meraki Kimono suit galben și dorm cu el, prietena mea are la fel și iese cu el în oraș - asta se diferențiază la ele. 
Sunt persoane care poartă kimonoul lung doar în casă și alte persoane care îl poartă doar afară sau și acasă și afară. 
Se potrivesc la orice ocazie, accesorizate fain merg purtate și la petrecere. Dar un kimono se poate face să te simți ca o zeiță la tine acasă în curte, singură. E ca o reclamare a puterii personale. E ca și cum ai fi gol dar acoperit în același timp.

G: Cum este o zi împlinită (profesional) pentru tine?

O: O zi implinită pentru mine e atunci când primesc feedback de la clienți că sunt mulțumiți de produsele primite, sau atunci când sunt inspirată cu noi modele, culori sau texturi, sau atunci când primesc recomandări de la clienții mei, sau atunci când expun în noi vitrine, cum ar fi la voi. De obicei e o combinație între toate astea.

G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?

O: Reușita cea mai mare a fost când am început să lucrez la colecția de kimonouri și mi-am dat voie să exprim de dragul creației și nu de dragul de a fi recunoscută pentru munca mea. Atunci am ajuns la înțelegerea sensului de a crea și asta îmi și doresc. Să exprim ce curge prin mine - oamenii care trebuie să înțeleagă o vor face.

G: Care este portretul clientului tău?

O: Clientul meu e o femeie sau un barbat asumat, încrezător, cu mintea deschisă, care are curaj să exprime esența ființei sale prin lucruri aparent simple. Este o persoana care iubește frumosul și frumusețea naturală. Clientul meu se ghidează dupa un citat care îmi place mie mult: “Simplitatea este sofisticare extremă.” (Leonardo Da Vinci)

G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?

O: Mi-ar plăcea ca accentul să se pună pe utilitate și sustenabilitate. Să se revină la esențial, să readaptăm în funcție de nevoie și să se pună atenția pe a te simți bine în haine mai mult decât doar a arăta bine. 

G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?

O: Românii apreciază produsele Made in RO, o mare parte chiar caută să cumpere astfel de produse pentru că vor să susțină producția internă și le întărește sentimentul de apartenență de neam. Și pe mine mă bucură când oamenii înțeleg și aleg să cumpere Made in RO. Pentru străini nu cred că are importanță foarte mare, cred că pentru străini conteaza mai mult calitatea decât locul în care sunt produse hainele.

G: Cum ți-a fost în carantina? În ce fel a afectat munca ta de designer?

O: Simțeam înainte de carantină că urmează să se întâmple ceva, și eu aveam nevoie de o schimbare. Pentru mine carantina a fost momentul în care am început să fac tranziția dinspre antreprenoriat spre design. Povestea cu designul a început acum vreo 10 ani, timp în care am adus pe lume 2 copii și am pornit o afacere în domeniul  alimentației sănătoase (Băcănia cu Dichis).
Partea de design tot stătea atârnată și nu îi dădeam prioritate și atenție decât din când în când, când aveam timp. Au fost momente în care am crezut că o să rămână doar hobby dar înainte de carantină m-am hotărât să restrang afacerea și să merg pe partea de design cu toata atenția. Așa că acum sunt fix în procesul de a încheia ceva și a relua iubirea pentru frumos și creație. E fain, e diferit, entuziasmul e dozat, ideile curg și primesc feedback pozitiv de la cei apropiați și de la clienți.

G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?

O: Mi-ar plăcea să înțeleagă modul pe care eu îl propun, mi-ar plăcea deja să simtă cum e să fii îmbrăcat în hainele mele înainte să le pună pe ei iar când le îmbracă cu adevarat să fie și mai surprinși de cât de faine și comode sunt. Mi-ar plăcea să simtă lejeritatea lor doar privindu-le. Mi-ar plăcea să reacționeze ceva de genul: “Waw, uite cât de mișto e kimonoul ăsta! Deja mă văd îmbrăcată cu el!”.
“De când îmi doream așa un kimono, simplu și curat! Abia aștept să-l îmbrac pe ăsta după ce ies din cadă!”
“Asta va fi ținuta mea la următoarea petrecere. Și ar merge super cu acel colier! 
Și mai văd lângă ele niște accesorii - coronițe, cercei, coliere, brățări din argint, aur, cupru, cristale ( v-o recomand și pe Katerinimou care face bijuterii) și niște încălțări care să se potrivească - încălțări cu talpa joasă pentru kimonoul lung și pentru pantaloni și incaltari tip sandale sau pantofi pentru rochie.

G: Cum va arăta lumea modei în viitor?

O: Direcția în care ne îndreptăm este simplificare, slow-fashion, sustenabilitate, consum redus de materie primă și resurse, folosirea materialelor organice, vopsirea materialelor cu plante. Practic, o întoarcere la natură și la conexiunea om natură iar prin asta se va produce și o renunțare la tot ceea ce nu este necesar - mai ales consumerism de dragul de a fi la modă. O să fie o schimbare în perceperea modei și cred că oamenii își vor dori să aibă stil mai mult decât să fie la modă în viitor.

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future