În atelierul de creație Mariko lucrăm diverse produse în categoria de accesorii – preponderent genți și rucsacuri, combinând pielea, pânza și metalul, evitând cât se poate materialele sintetice.
Propunem produse anti fast fashion. Concepem cu gândul la clienții noștrii, ca să oferim produse funcționale și cât se poate de unicate. Lucrăm cu grijă ca să puteți folosi gențile noastre ani buni.
Prin produsele noastre vrem să aducem un aport mic în direcția reducerii volumului enorm de deșeu textil care împovărează globul. Vrem ca gențile noastre să fie purtate cu plăcere și peste 3 ani.

Marikó Bag

Szabo Annamaria

  0720307497

  @mariko_bag

 contact@mariko.design

  Marikó Products

Marikó Bag

by Szabo Annamaria

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?

A: Sunt inginer textilist și am un respect prea mare pentru conceptul de “designer”, deci eu nu mă consider designer, nu sunt artist, sunt inginer. Pe altă parte as vrea să redau reputația pierdută, a cuvântului “meseriaș”: eu mă consider un meseriaș bun cu idei proprii. Am lucrat în industria de confecții respectiv businessul clădit pe această industrie în jur de 25 ani, de la producție la angajat, rețea multinațională fast fashion și mai târziu consultant în organizarea producției industriale (activitate pe care o practic și acum). După atâția ani, văd foarte lucid aspectele urâte și absurde ale industriei de masă, și a fast fashionului. M-am apucat de activitatea de concepție și artizanat din dorința de normalitate, dragoste și respect față de meseria mea. Pentru mine designul este numai un aspect al produsului. Visez la scara umană a vechilor ateliere meșteșugărești în care te uiți la clinet, comunci cu el/ea, o cunoști și concepi produsul care îl va face mulțumit și fericit. Suntem în era online. Aș vrea să clădesc pas cu pas, cu mijloacele online atmosfera atelierelor meșteșugărești în care clinetul se simte acasă. Vrem să fim în contact direct cu cumpărătorii noștrii, dacă se poate cu fiecare persoană, oriunde ar fi în lume. De fapt așa este și procesul meu de creație. Îmi imaginez un client anume și concep produsul pentru el/ea: să fie cât mai unic, fiabil, plăcut de utilizat și potrivit pentru un profil anume de client.

G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?

A: În primul rând sunt bine cusute.😊 Sunt de profesie inginer. În al doilea rând, sunt experimente de combinație a diferitelor materiale, a diferitelor tehnici, a diferitelor forme și decorațiuni sau culori. Sunt deschisă la toate, dar produsul în final va deveni un pic strict sau sobru sau geometric – așa sunt eu.

G: Cum este o zi împlinită pentru tine?

A: Mă împart între muncă de consultanță, de creație produse și de dezvoltare a businessului Mariko. Acum cea mai mare împlinire profesională și cea mai mare provocare este dezvoltarea afacerii Mariko. Am plan de dezvoltare care sper să fie surpriza primăverii următoare.

G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?

A: Nu particip la expoziții de design tocmai datorită faptului că nu mă consider designer. Cea mai mare reușită probabil a fost faptul că am fost rugată de administratorul Vienna Imperial Philarmonics să concep un rucsac de port partituri pentru membrii orchestrei. În final produsul meu nu a fost ales. Nu e de mirare, nu cunosc obiceiurile de port partituri a muzicienilor. Dar faptul că am fost contactată pentru ofertare pe bază de habar nu am ce, sau cunoscut pur și simplu prin pagina noastră de facebook sau webshopul nostru, consider o reușită. Consider ca reușită tot felul de surprize – clienți de pretutindeni – Franța, Suedia, SUA, care se întorc după 2-3 ani pentru pentru un al doilea produs. Consider o reușită comunitatea noastră de cca 4000 prieteni pe Facebook.

G: Care este portretul clientului tău?

A: Femeia de 35-45 ani, din mediul urban, activ, care este interesată de articole handmade, de design popular, de materiale naturale, de protecția mediului și natură. Are un stil de viață sportiv, natural.

G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?

A: Visez ca designul să regăsească puritatea frumosului și a armoniei. Constat pe toate nivelurile (și în țară și la nivel global) că pe lângă câteva concepții genial de frumoase, abundă conceptul de a face ceva trăsnit în loc de frumos, pur și simplu pentru a șoca, de a atrage atenția. Văd că designul s-a rupt de frumusețea simplității, a naturaleței și a diversității culturale. As vrea toate aceste lucruri regăsite. Aș vrea ca un designer japonez să fie japonez și unul italian să fie italian. As vrea să pot să diferențiez stiluri.

G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?

A: Prea puțin. Estimez segmentul de consumatori români sensibil la Made in Romania sub 10%. Restul consumatorilor se concetrează ori pe – cât mai ieftin, ori pe snobismul brandurilor. Străinii? Promovarea unui brand în străinătate este o investiție foarte mare. Este domeniul firmelor cu capital puternic și misiune puternică. Din păcate sunt destul de puțini. În mediul online constat că made in Romania înseamnă made în Europa. Are reputație în rândul unui segment sensibil la handmade, calitate, origine produs.

G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?

A: A început cu o panică. Vânzările produselor noastre s-au oprit aproape 100% . Deci – am început sa confecționam măști de protecție pentru a acoperi costurile salariale a celor doi angajați ai mei. Am oprit și munca de creație pentru că tot atelierul era ocupat de măști. 😊 Am avut timp de gândit și judecată. Am început un plan de diversificare a activității atelierului. Sper să pot arăta ceva interesant în primăvară.

G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?

A: 😊 Ma uit la produsele YOKKO, produse clasice și clasic casual. Sensibile, senzuale, elegante. Pentru clientul YOKKO, produsele mele hippy ar putea să fie o surpriză șocantă: ce caută asta aici? Dar sper că și clienții YOKKO sa fie câteodată hippy. 😊

G: Cum va arăta lumea modei în viitor?

A: Sper să fie mult mai diversificată și mult mai locală. Sper ca consumatorii să abandoneze visul roz de plastic hollywoodian și sper ca industria globală să fie forțată să abandoneze înșelăciunea generalizată.

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future