Viorica del Prado este un brand de pantofi de modă creat de designerul Viorica Sapintan. Bazat pe conceptul inovator de pantofi de lux și design, acesta combină arta și moda într-o colecție exclusivă de 23 de modele inspirate din operele Muzeului Prado. Originalitatea și exclusivitatea desenelor lor, împreună cu măiestria de cea mai înaltă calitate și fabricarea durabilă din Spania, fac din fiecare piesă o creație unică care are ca scop legarea acelei mari opere de artă care este fiecare femeie cu cealaltă operă de artă din care are fiecare pantof.

Viorica del Prado este astăzi un brand unic de pantofi în lume pentru conceptul său inovator destinat femeilor care împărtășesc gustul pentru exclusivitate, clasă și cultură. Unele Viorica del Prado reprezintă eleganță, clasă și creativitate, precum și forța și caracterul femeii independente, active și sofisticate.
Fiecare piesă dintr-o capodoperă autentică care spune o poveste unică, jucându-se cu o paletă de culori vii și combinând diferite materiale. Rezultatul final este o creație de stiluri atemporale care joacă un rol principal în orice look și care își propune să depășească tendințele trecătoare și moda rapidă, dezvoltând un concept de colecții exclusive care sunt extinse în fiecare an.

PROCESUL DE CALITATE ARTIZANALĂ:
Fabricate 100% spaniole, Viorica sunt fabricate în întregime în orașul Elda din Alicante, leagăn european al fabricării artizanale. Mâinile celor mai buni meșteri din lumea încălțămintei spaniole, precum cele ale prestigiosului Pedro Antonio Castillejo, sunt unite cu cele mai bune și mai naturale materiale, folosind aproape 100%.
Fiecare pantof este desenat, dupa care vine taiat materialul, mai apoi fixata talpa si cusuti la mana , asteptam cateva zile de proba si se mai coade inca data la mana, astfel dand o calitate suprema si o garantie de 5 ani fiecarui pantof.
Unele modele sunt inspirate chiar din culorile tablourilor, altele din materialele sau formele geormetrice si altele chiar din pantofii pictati in tablou.
Confortul picioarelor este un factor fundamental, considerând pantoful ca pe un ceas elvețian care trebuie ajustat cu precizie la picior în confort și echilibru. Pentru a face acest lucru, se utilizează talpici din silicon care amortizează pasul și greutatea, împreună cu un toc ferm cu flec de cristal topit rezistent pentru a asigura echilibrul. Odată realizat ultimul, procesul continuă cu elaborarea modelului pentru a da naștere ansamblului manual, cusut și lipit. După câteva zile de reglare a tălpii, controlul calității exigent se efectuează în cele din urmă cu fiecare unitate în care se caută întotdeauna să fie peste rezistența obligatorie.
Proiectarea se realizează, apoi se realizează fișa tehnică, se decupează modelele, materialele tălpii, tocurile și decorul sunt alese cu mare grijă și imediat după asamblarea încălțămintei. Mai întâi este lipit de mașină și apoi unul câte unul este urmărit cu mâna, având grijă de toate detaliile optice. Odată asamblat pantoful, acesta este trimis la ajustările tălpilor și la controlul calității, unde petrece câteva zile într-o mașină care determină rezistența cusăturii și calitatea materialelor.
De asemenea, lucrăm cu tocuri placate cu aur și pietre semiprețioase.
Această lucrare este realizată de un binutirr calificat în așa fel încât pietrele să rămână ferm fixate și să reziste cât mai mult posibil în starea lor perfectă.

PIEȚE ȘI PUNCTE DE VÂNZARE:
Prezent deja în mai multe magazine exclusive din Madrid și Barcelona, obiectivul nostru este de a poziționa marca în cele mai bune și mai exclusiviste puncte de vânzare și de a crește cantitatea de produs disponibilă în principalele locații la nivel național.
Pe piața internațională, Viorica del Prado poate fi văzută deja la femeile din Statele Unite, Marea Britanie, Rusia și România, datorită prezenței produsului în unele locuri.

Viorica del Prado

by Viorica Sapintan

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?

V: M-am dedicat modei toată viața mea și am fost un model profesionist, așa că am fost întotdeauna puțin conectată cu ceea ce este designul, dar totuși am studiat filologia pentru că am crezut că este o carieră mult mai stabilă și mult mai tarziu, la vârsta de 27 de ani, am decis să merg la universitate și să studiez designul. Nu știam cu adevărat cum va fi marca mea până într-o zi când am fost să vizitez Muzeul del  Prado, care este un muzeu foarte faimos în Madrid, și am început să mă uit și au început să-mi vină în minte tablouri și dintr-o dată o mulțime de imagini cu pantofi și am spus: ei bine, de ce să nu fac niște pantofi, o colecție inspirată din tablouri Muzeului și așa a început brandul meu.

G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?

V: Ei bine, așa cum v-am spus mai sus, sunt super originali și exclusivi, deoarece fiecare pantof este inspirat dintr-o pictură a muzeului, adică ori am folosit culorile, ori forma geometrică sau uneori materialele pe care le folosesc pentru a le face coincid cu cele pictate în tablou. Procesul se face așa: prima dată se crează modelul, odată ce a fost creat, este terminată fișa tehnică, apoi tăierea și unul dintre cei mai buni meșteri din Spania, numit Pedro García, este însărcinat cu finisarea și cusutul lor manual. Pentru a garanta că este un pantof de haute couture, le trec printr-un test care evaluează calitatea. Este un aparat dedicat tragerii pantofului până când pantofiul se rupe și vedem ce rezistență are. În mod normal, ar trebui să fie o jumătate de zi, dar ai mei rezista și trei. Este un pantof care nu este destinat unui public cu putere achizitivă ridicată, ci mai degrabă unui public cu o cultură care apreciază ceea ce este diferit și îi place arta.

G: Cum este o zi împlinită pentru tine?

V: Ei bine, o zi implinită pentru mine depinde de modul în care mă trezesc și de starea de spirit pe care o am, dar într-o zi să ma simt inspirata și să pot desena ceva care îmi place sunt deja. Uneori am evenimente la radio, alteori am parade, dar îmi place când creez ceva de una singură în casă liniștită fiind în contact cu sufletul meu.

G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?

V: Una dintre marile bucurii a fost podiumul FashionWeek din Madrid, unde marele designer Valentino prezenta și el, iar produsele mele au fost comparate cu ale lui, ba mai mult am fost scoasă în evidență, ca un tânăr designer care a avut produse mai bune decât alți designeri mult mai cunoscuti și presa m-a lăudat foarte mult. Pentru mine a fost un boom în cariera mea aici, în Spania.
Așa cum am spus mai sus, nu mă interesează atât de mult partea achizitivă dar cred că trebuie să fie o persoană căreia îi place arta căreia îi place cultura în general, care știe să aprecieze ceva foarte original și care nu se teme să părăsească normalul  și convenabilul și a atrage atenția.

G: Care este portretul clientului tău?

V: Trebuie să fie o femeie încrezătoare pentru că este un pantof cu multă identitate și caracter.

G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?

V: Ce mi-aș dori pentru designerii mici sau cei dintre noi care nu suntem la fel de cunoscuți, ca publicul să aibă mult mai multă încredere în produsele noastre, de ce nu pentru că este un brand necunoscut, meritam dublu ca talentul nostru sa fie cântarit și apreciat.  Originalitate și munca noastră ar trebuie răsplătite prin vânzări și laude. În Europa în general și nu numai în România nu prea este apreciată munca artizanală și exclusivă  și ar trebui mult mai mult.

G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?

V: În carantină a fost foarte rău pentru toată lumea, deoarece toate FashionWeeks și evenimentele au fost anulate și multe dintre magazinele în care eu personal am vândut aici la Madrid s-au închis, am rămas cu un stock foarte important pe care magazinele l-au returnat. Eu personal am pierdut bani pentru că situația nu mai permitea vânzarea și o mare parte din public nu îsi mai permitea.

G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?

V: Aș vrea, deoarece în Spania oamenii mă cunosc puțin mai mult, talentul meu este mai apreciat, să mă cunoasca și aici în România și să știe că sunt și eu unul dintre ei, deși trăiesc departe.
Marca mea este o mica capodoperă de artă, cum îmi placă mie să o numesc și vreau să o aduc și să o ofer lumii. Mi-aș dori să fie văzuți nu ca o pereche de pantofi, ci cu un pod sperîndrăzneală și elegantă  sau pur și simplu, publicul să facă parte din acea lume a fanteziei și originalității mele.

G: Cum va arăta lumea modei în viitor?

V: Pe viitor cred că se contribuie din ce în ce mai multe idei, deși totul este deja inventat, acum suntem cu planul bio, suntem acum cu un plastic reciclabil, suntem acum cu multe culori și forme foarte bizare și cred că totul va fi foarte nebun și foarte futurist de aceea o linie clasică de pantofi care, în același timp, este originală și combină multe culori de artă și cultură, cred că nu ar trebui să moară niciodată.

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future