Octavia Chiru este un tânăr designer care a absolvit Facultatea de Arte Decorative și Design, UNArte, București.

În anul 2019 a înființat brand-ul ce îi poartă numele
“O C T A V I A   C H I R U”.
Acesta se definește prin piese unicat, lucrate manual, țesute sau tricotate. Ținutele prezintă un look contemporan cu accente clasice și detalii din tradiția românească.

O fuziune de materialități, nuanțe și forme.

Octavia Chiru

Octavia Chiru Design

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?

O: Ca să pornesc cu începutul, pot afirma că de mic copil m-a atras „frumosul”. De la vârsta de doi ani, pereții casei erau pânza mea pentru exprimare. Luam creioanele cerate și cariocile, apoi îmi lăsam frâu liber imaginației, lăsând în urmă opere de artă abstractă. Mereu eram atentă la ținutele pe care le purtam, le alegeam singură cu mare atenție pentru ziua următoare. Îmi plăcea să fiu diferită și mă supăram dacă cineva avea haine asemănătoare cu cele pe care le purtam eu.
Povestea este lungă, dar ce pot spune pe scurt este că nu pot sta fără să gândesc creativ și fără lucrul manual, este o plăcere. De aceea, am ales profesia de designer vestimentar, înființând astfel, brandul ce îmi poartă numele, mai exact “OCTAVIA CHIRU”.

G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?

O: Produsele „OCTAVIA CHIRU” reprezintă o fuziune de materialități, nuanțe și forme. Piesele sunt lucrate manual, țesute, tricotate și croșetate. Fiecare ținută prezintă un look contemporan cu accente clasice și detalii din tradiția românească. De asemenea, sustenabilitatea deține un loc important, majoritatea produselor sunt realizate cu materiale biodegradabile, precum bumbacul, lâna și inul.

G: Cum este o zi împlinită (profesional) pentru tine?

O: Multă muncă, clienți fericiți și desigur, o pauză bine meritată.

G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?

O: Prima comandă a unui produs “OCTAVIA CHIRU”.

G: Care este portretul clientului tău?

O: Persoana care își dorește să fie diferită. Cu un stil lejer, dar cu piese unicat ce atrag toate privirile.

G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?

O: Mi-ar plăcea să fie mai deschisă la ce este nou, să îi privească cu mai multă admirație și să le ofere sprijin tinerilor designeri, astfel să poată fi mai repede incluși în industrie.

G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?

O: Momentan, majoritatea românilor au o gândire conservatoare, preferă ce este adus din stăinătate și mai ales ce este stabilit în trend de Occident sau de cei din afara Europei. Au fost “învățați” că produsele realizate în afara României au o calitate mai bună, dar se vede dorința de schimbare. După izolare, românii au fost mult mai interesați de produsele românești.
Străinii știu să aprecieze ceea ce este fresh, inovativ și „nemuritor”, se cunosc foarte bine și nu necesită să urmeze neapărat un trend pentru a cumpăra un produs.

G: Cum ți-a fost în carantina? În ce fel a afectat munca ta de designer?

O: Am fost foarte productivă cu mine însămi. În fiecare zi am învățat lucruri noi, am gândit noi produse și am căutat noi metode de exprimare în arta mea.

G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?

O: Diversitate, pentru toate gusturile. Să remarce că există mult talent și potențial în artiștii români.

G: Cum va arăta lumea modei în viitor?

O: O lume în pas cu natura. O combinație necesară.

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future